Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Sandre Babac iz Zadra jedno je od 16 koja su kvalitetom zadovoljila kriterije natječaja “Zelena ideja”. Njezin brend pekmez “Šinjorina Smokva” zbog ekološkog uzgoja i tržišnog potencijala zaslužio je besplatnu stručnu promotivnu podršku poznate zagrebačke agencije. Priča je počela 2003. godine s nekoliko desetaka staklenki smokvi iz roditeljskog vrta, uslijedila je sadnja prvih stotinu stabala, da bi do danas “Šinjorina Smokva” postala brend koji predstavlja ukusan, nutricionistički kvalitetan i niskokaloričan proizvod koji se može jesti i žlicom.
- Svježa smokva ima nižu razinu voćnog šećera, oko 30%, za razliku od suhe koja ima oko 80% šećera i čiji su džemovi dostupniji.
U 100 grama našeg proizvoda ima 140 g smokava i bez dodanog je šećera, ne dodaju se umjetne arome, boje, konzervansi, pektini, rižine sladi i slično - objašnjava gospođa Sandra Babac.
“Šinjorina” se da naći u nekoliko domaćih kušaonica, delikatesnih trgovina i u zadarskoj zračnoj luci te u jednoj zadarskoj trgovini. Posebnost i kvalitetu tog proizvoda prepoznali su i u inozemstvu. Već treću godinu “Šinjorina Smokva” prisutna je u Švedskoj, “načeto” je i londonsko tržište te Poljska i Nizozemska, a slijedi i Slovenija...
OPG Babac ove godine na tržište će plasirati još dvije “Šinjorine”: Marušku od dalmatinske višnje maraške koju će otkupljivati, te Dunju. Dunje zajedno sa smokvama rastu na oko tri hektara površine koja se obrađuje obiteljskim snagama.
- Iako ponekad pucamo po šavovima od posla, jer sami radimo i u polju, na promociji, pakiranju, voljela bih da postavimo posao na noge. Smokve nisu tražena roba poput sira, pršuta ili vina, niti su osnovna namirnica kao što su kruh i mlijeko, no nadam se da će “Šinjorina Smokva” postati brend kakav je danas, primjerice, “Maraschino” – zaključila je Sandra.