Pčelinji proizvodi zbog svog blagotvornog učinka na čovjeka danas imaju status superhrane, a još ako su iz ekološkog uzgoja, tretira ih se kao “suho zlato”. Nakon što su se neko vrijeme bavili konvencionalnom proizvodnjom, u OPG-u Duhaček iz Popovače 2003. godine odlučili su se prebaciti na ekološku kako bi kvalitetu svog meda, propolisa i peludi podigli na višu razinu.
- Naša prednost bio je rad u netaknutoj prirodi u kojoj, u bližem okruženju naše pčelinje paše, ne postoji industrijska zona. S obzirom na to da smo bili među prvima koji su krenuli u to, nedostaci su bili u manjku materijala koji je zakonski propisan za ekopčelarenje, poput voska, koji i dalje nedostaje te različitih kiselina za liječenje pčela – objašnjava vlasnik Željko Duhaček.
Slaba konkurencija
Dodaje kako se u međuvremenu situacija ipak popravila. Proizvod na koji su najponosniji, kaže, ne može izdvojiti.
– Svima se poklanja jednaka pažnja kako bi bili vrhunske kvalitete. U njima nema tragova pesticida ni antibiotika, nisu miješani s lošim uvoznim medom ili šećernim sirupom niti zagrijavani na više od 40 C. Ni u Hrvatskoj ni u EU nema dovoljno takvih proizvoda tako da nema konkurencije – dodaje supruga Biserka.
Unatoč toj činjenici, njihov ekološki dobiven med prodaje se po praktički simboličnoj cijeni – 900 grama košta 50 kuna, a neusporedivo je bolje kvalitete od onog u trgovinama. Zbog njihove ambicije OPG Duhaček dobio je besplatnu promotivnu pomoć ušavši u finale natječaja “Zelena ideja”.
Agencija BBDO iz Zagreba izradila im je novu ambalažu te brošure za nastup na sajmovima.