Opuštenost tijekom godišnjeg odmora ne postiže se samo putovanjem u mirno odredište. Boravak u predivno uređenom smještajnom objektu na godišnjem odmoru također pozitivno djeluje na raspoloženje. Više od pola (61%) putnika iz Hrvatske navodi da im odličan dizajn interijera pomaže da se više opuste na godišnjem odmoru.
U istraživanju koje je proveo Booking.com utvrđeni su najpopularniji trendovi u uređenju interijera s temom godišnjeg odmora, na temelju odgovora koji su prikupljeni od putnika iz Hrvatske, a opise trendova osmislila je dizajnerica interijera, Lucy Gough:
Mediteransko plavetnilo (66%)
Uz ovaj bezvremenski stil sanjat ćete da plovite oceanom. Ovaj stil pobuđuje osjećaj opuštenosti, a karakterizira ga hladna i minimalna, ali isto tako šarena paleta boja. Prekrasne pločice s uzorcima jako dugo su obilježavale ovaj stil, kao i prirodne tkanine i teksture, kao što su bijela posteljina, masivni drveni namještaj i terakota podovi.
Skandinavska jednostavnost (56%)
To je pokret koji definira jednostavnost, minimalizam, funkcionalnost i ljepota. Iako se radi o stilu poznatom po svojoj jednostavnosti, u njegovoj je srži besprijekorno umijeće izrade. Svijetlo drvo i čisti, jednostavni oblici sa zaobljenim rubovima dominiraju u arhitekturi i namještaju. Minimalni dodaci i obilje prirodnog svjetla također obilježavaju ovaj stil koji je prihvaćen diljem svijeta.
Seoska udobnost (41%)
Stil seoske udobnosti definira maksimalistička estetika. Taj je stil poznat po upotrebi debelog i izdržljivog drva te grubih, prirodnih materijala kao što su kameni podovi. Sve to pomaže u stvaranju toplog i udobnog ugođaja. U ladanjskoj kući ništa nije preosjetljivo – sve je pomalo oštećeno djelovanjem vremenskih uvjeta, ali isto tako i pomno odabrano i postavljeno na svoje mjesto zbog romantičnih i nostalgičnih karakteristika.
Japanski zen (26%)
Japanski interijeri poznati su po svojoj formi i funkcionalnosti. Iako je tim stilom izvorno prevladavala siromašna estetika Budizma, Japanski zen poznat je po promišljenom korištenju prostora, pri čemu svaki predmet ima neku svrhu. U japanskim se interijerima može primijetiti pristup „manje je više” s očigledno neutralnim nijansama boja isprekidanih ravnim linijama i naglašene njegovanim vrtovima.
Elegantni gradski stil (19%)
Prozori od poda do stropa s izvanrednim pogledom, izložena cigla i drveni podovi uobičajeni su znakovi u svakom domu uređenom u gradskom chic stilu. U tako uređenom domu možete očekivati prostorije otvorenog plana s velikim, masivnim namještajem i dizajnerske predmete, kao što su svijećnjaci i umjetnička djela, koje nije moguće previdjeti. To je gradski luksuz u svom punom sjaju.
U ostale popularne trendove u uređenju interijera inspirirane godišnjim odmorom putnici iz Hrvatske ubrojili su „Perzijski vintage” (bogato dekoriran s prekrasnim antikvitetima), „udobna planinska kuća” (inspirirano alpskim šumama i planinama prekrivenim snijegom) i „srednjoistočna elegancija” (šareni dizajn s raznim tkaninama i teksturama). Prema globalnim rezultatima trend „bohemske elegancije” (eklektični i nekonvencionalni stil) popularniji je među ženama (njih 18% u odnosu na 10% muškaraca) dok „japanki zen” najviše preferiraju muškarci u dobi od 18 do 24 godine (njih 42% u odnosu na 34% globalno ukupni broj ispitanika).
Četvrtina putnika iz Hrvatske (25%) kaže da ih dizajn (ili izgled i stil) smještaja u kojem provode godišnji odmor inspirira da tako urede i vlastiti dom. Jedan od pet putnika iz Hrvatske (18%) kaže da se ta inspiracija temelji na činjenici da su imali mogućnost boraviti u smještajnom objektu s neobičnim dizajnom interijera, a jedan od četiri putnika (24%) kaže da im upoznavanje različitih kultura i načina života tijekom godišnjeg odmora također služi kao poticaj za uređenje vlastitog doma.
Ubacivanje djelića godišnjeg odmora u vlastiti dom ne treba uključivati veliki projekt – putnici jednostavno mogu unijeti djelić kulture i boja u svoj svakodnevni život na jednostavniji način, kao što je kupnja predmeta za uređenje doma tijekom boravka na godišnjem odmoru. U najpopularnije predmete koje putnici iz Hrvatske kupuju kako bi ih ponijeli doma ubrajaju se lokalne rukotvorine (49%), mali suveniri (npr. magneti za frižider) (65%), lokalne umjetnine (22%), ukrasni predmeti (46%), tekstilni proizvodi za uređenje doma (16%) i kuhinjsko posuđe (9%).