LIVING - novosti iz svijeta interijera
Naslovnica Interijeri Svijet noviteta

Evo kako hrvatski dizajneri osmišljavaju poslovne prostore

Trend u projektiranju poslovnih prostora hibridan je način rada kojim se osiguravaju radni prostori za manje grupe zaposlenika koji su međusobno razdijeljeni ostalim sadržajima. Kamen i mramor materijali su koji vladaju ovom sezonom, a naglasak je na namještaju velikih dimenzija, tvrde naši stručnjaci
18. listopada 2019. u 07:43 0 komentara 757 prikaza
Foto: Brigada

Poslovni prostor uređuje se za nekoliko ciljanih javnosti, a među njima su vlasnik, zaposlenici pa i gosti prostora. Po tome se dizajniranje tog prostora razlikuje od uređenja onog osobnog koji se odvija za samo jednog subjekta, vlasnika.

Kako bi poslovni prostor bio funkcionalan, ali i kvalitetno dizajniran, smatraju iz kreativnog studija Brigada potrebno je obuhvatiti sve ranije navedene subjekte, a ispričali su nam kako to rade oni.

Poslovnim prostorima pristupamo profesionalno, odnosno koristeći se našom metodom kojom ih vodimo kroz radionicu kako bismo prikupili što više informacija od što više članova tima. Dakle, prije početka dizajna, imamo nekoliko koraka koji su nužni da se kvalitetno odrade ne bi li projekt bio što kvalitetniji i njegovi korisnici što zadovoljniji. Klijent ne mora imati konačan brief prije dolaska k nama, već isti kreiramo zajedno, upućujući na sve potrebno pri izradi suvremenog ureda današnjice i vodeći klijenta kroz cijeli proces - kazali su iz Brigade.

U projektiranju poslovnih prostora sve se više pažnje pridaje željama zaposlenika, a sve s ciljem postizanja što ugodnijeg prostora koji će možda i privući iste u baš tu firmu, smatraju u Brigadi.

 | Autor : Brigada Foto: Brigada Pristup dizajniranja poslovnog prostora zahtijeva više truda i više informacija nego je to potrebno za dizajniranje onog osobnog.

S obzirom da fizičkim okruženjem možemo utjecati na raspoloženje, koncentraciju i produktivnost zaposlenika, potrebno je najprije istražiti te dubinski razumjeti način rada i sve potrebe i navike zaposlenika koji koriste prostor. Pri projektiranju primarni fokus mora biti na izvedbi maksimalno funkcionalnog prostora koji odgovara na sve potrebe zaposlenika koji u njemu borave i poboljšava njihovo cjelokupno zadovoljstvo -  kažu.

U dizajniranju poslovnog prostora, smatra Željko Radek iz Stilker store d.o.o., prodavaonice keramike, arhitekti i dizajneri nalaze se u nešto fluidnijoj i slobodnijoj situaciji nego je to slučaj pri dizajniranju osobnog doma.

Kod dizajnirana poslovnih prostora, situacija je mekša. Tada do izražaja dolazi rad i viđenje prostora od strane arhitekata i dizajnera. Naravno, jako veliku ulogu igra i namjena samog prostora, a tu su i afiniteti vlasnika - ističe.

 -Uređujući svoj dom većina klijenata ima viziju samog prostora i u većini slučajeva je tu viziju teško promijeniti, obično se samo radi na njenom dorađivanju jer u krajnjem slučaju tu nije bitan naš estetski potpis ili stav, već ono sto će te ljude učiniti sretnima. Mi smo tu samo sredstvo koje klijentove ideje prevodi na arhitektonski jezik koristeći se receptom koji će ih dovesti do osjećaja zadovoljstva i sreće kada se sutra probude u svom domu - slažu se iz Brigade.

 | Autor : Brigada Foto: Brigada

Trendovi u dizajniranju poslovnih prostora mijenjaju se jednakom brzinom kao i svi drugi trendovi, a da se dizajniranje poslovnih i privatnih prostora razlikuju uviđamo i po trendovima koji vladaju u samom dizajniranju. Otvoreni koncept, naime već neko vrijeme vlada u dizajniranju privatnih prostora no to nije slučaj i kod dizajniranja onih poslovnih.

Kako je praksa pokazala, otvoren koncept nije najbolje rješenje u projektiranju poslovnih prostora pa se sve više projektira hibridan način rada kojim se osiguravaju radni prostori za manje grupe zaposlenika, koji su međusobno razdijeljeni ostalim sadržajima. Tu se planiraju različite mikro zone koje zaposlenicima omogućuju odabir odgovarajućeg poticajnog okruženja za njihove trenutne potrebe, kao što su sobe za alternativni rad, sobe za različite tipove sastanka, meditacijske sobe, prostorije za kratak trening, game rooms i brojne druge - poentirali su iz Brigade.

-Još jedan trend je Techitecture, interakcija između tehnologije i arhitekture kojom se označava high-tech životni stil u low-tech prostoru. Drugim riječima, cilj tog trenda je tehnologiju učiniti nevidljivo prisutnom i organski je uklopiti u dizajn ureda tako da nam uistinu olakšava rad, a da nam ne počne diktirati način na koji ćemo koristiti prostor - nastavljaju.

Ipak, utjecaj prirode vidljiv je i u dizajnu poslovnih prostora, a osim što je ključni trend u dizajniranju privatnih, trend je to koji i ove godine vlada dizajnom poslovnog prostora.

Unutar uredskog prostora sve se više primjenjuje biofilni dizajn, odnosno korištenje što više elemenata prirode u dizajnu pa tako imamo prirodne materijale, obilje prirodnog svjetla i zelenilo koji djeluju opuštajuće i inspirativno na zaposlenike - zaključuju u Brigadi.

S druge strane, i drugi su prirodni materijali iznimno popularni u dizajniranju poslovnih prostora, a kod njih se naglasak stavlja na odgovarajuću dimenziju. 

 | Autor : Brigada Foto: Brigada

- Trend u dizajniranju poslovnih prostora namještaj je velikih dimenzija, a to je potvrdio i nedavno održani sajam u Bologni gdje je predstavljen namještaj velikih dimenzija. Materijali koji su iznimno popularni, kamen i mramor su, u sjajnoj, ali i mat obradi. Također, dosta je popularna i dizajnerska obrada materijala. Dakako tu su uvijek popularne imitacije betona i cementa, u velikim dimenzijama naravno -  zaključuje Željko Radek.

Budi bolji Stručnjaci navode 5 najčešćih pogrešaka u dizajniranju interijera. Koje vi radite?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.