Seoske tržnice razlikuju se od uobičajenih gradskih tržnica po tome što se na njima povremeno ili stalno prodaju isključivo vlastiti poljoprivredno-prehrambeni proizvodi poljoprivrednih gospodarstava. Uz poljoprivredno-prehrambene proizvode na takvim se tržnicama uobičajeno prodaju i suveniri, tradicijski nakit, kruh, kolači itd.
Održavaju se nekoliko puta mjesečno na za to uređenim ili prigodnim prodajnim mjestima (tržnica ili pješačka zona), a na njima mogu prodavati isključivo poljoprivrednici, i to samo proizvode iz vlastite proizvodnje.
Pokretanje seoskih tržnica preporučio je i Europski parlament 2014., koja je bila godina obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG-a), pri čemu je istaknuto da je važno da se organiziraju što izravniji kanali prodaje kako bi se snizile cijene proizvoda za potrošače, a proizvođačima omogućila prodaja bez posrednika.
Seoske tržnice organiziraju se u gotovo svim zemljama EU, a najraširenije su i najpoznatije one u Njemačkoj, Austriji i Velikoj Britaniji. One su dobra prilika za kupnju kvalitetnih domaćih proizvoda jer omogućuju izravan kontakt kupaca i prodavača.
Koje su sve prednosti seoskih tržnica, koji su im nedostaci te kako napreduje certificiranje seoskih tržnica u Hrvatskoj, pročitajte na Zelenoj zoni Zagrebačke banke.