Energetska učinkovitost

Efikasnom adaptacijom građevinske ovojnice smanjuje se troškovi za energiju do 80 posto

energetska učinkovitost
06.02.2015.
u 13:29

Uporabom rekuperatora na sustavu ventilacije, možemo ventilacijske gubitke smanjiti i do 80 posto

Novi, niskoenergetski objekti imaju malu zrakopropusnost, prilično su "zabrtvljeni". Posljedično, imamo premalu izmjenu zraka u prostoru, pa dolazi do povišenja vlage u zraku.

To stvara neugodu i nezdrav (ako je više od 65 posto) i moguću kondenzaciju i pojavu pljesni. Zato je u njima poželjno osmisliti i mehaničku ventilaciju, kojom u svim prostorijama imamo svjež zrak iz okoliša. To postižemo uporabom rekuperatora.

Foto: pixabay

Što je rekupator?

Glavni dio uređaja je izmjenjivač topline. Tip izmjenjivača obično se sastoji od velikog broja limova koji razdvajaju dvije struje zraka. S jedne strane limova struji topli istrošeni zrak koji onda svoju toplinu predaje limovima koji su hladniji od tople struje zraka. Moramo znati da toplina uvijek prelazi s tijela više temperature na tijelo niže temperature pa se toplina koju prime limovi predaje struji hladnog svježeg zraka. On je na na nižoj temperaturi od limova. Na taj način moguće jevratiti veliki udio topline. Kako su struje zraka odvojene limovima ne dolazi do njihovog dodira i miješanja čime ne dolazi do kontaminacije svježeg zraka.

Uštede do 80 posto!

- Veliki dio stambenog fonda je u donjim razredima (E, F, G). Efikasnom adaptacijom građevinske ovojnice (zidovi, krovovi, vanjska stolarija) moguće je smanjiti gubitke do 70 do 80 posto, a time i troškove za grijanje. Poboljšanjem sustava grijanja moguće su i daljnje uštede. Važan dobitak je i povećanje ugode u prostoru, jer nema hladnih zidova ili suhog zraka zbog pojačanog grijanja - ističe Krešimir Balić, dipl.ing strojarstva i energetski certifikator, dodajući kako investitori u nove objekte žele imati što bolje razrede iz tržišnih razloga.

Imajući na umu da se niskoenergetska zgrada nože dobiti uz povećanje ukupnih troškova za maksimalno 10 posto, to i nije previše s obzirom da se dobije jak prodajni adut.

Preko projektanata se i investitori educiraju o raznim učinkovitim rješenjima. S druge strane i sami kupci su, putem medija, sve informiraniji o energetskoj učinkovitosti, što također formira određenu potražnju.

>>Muči li vas prevelika i opasna vlaga u domu? Evo kako protiv nje!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije