Stan na jednoj od najprestižnijih zagrebačkih adresa, u nedavno useljenom Ban centru, uređivala je arhitektica Marina Nardin. S prostorom se upoznala još u roh-bau fazi, a vlasnici su joj s punim povjerenjem dali da osmisli njihov budući dom. O pojedinostima su se brzo dogovorili. Pogled prema zagrebačkoj katedrali sam je nametao pozicioniranje dnevnog boravka, kuhinje i blagovaonice. No, što se tiče same zgrade, neke su se zadane smjernice morale poštovati.
Spajanje dva stana
Primjerice, odnosilo se to na glavne instalacije, sustav grijanja i ventilacije, rolo zavjese na prozorima (da se ne bi narušilo vanjsko pročelje) i na činjenicu kako je riječ o pametnoj kući. Dakle, svom kućnom tehnikom, primjerice sustavima hlađenja i grijanja, upravlja se putem iPada.
– Prema izvornom projektu bila je riječ o dva stana koja sam spojila u jedinstvenu cjelinu od 200-tinjak kvadrata sa zadaćom da osmislim i realiziran moderan i urban stan za veću obitelj. To nije bio zahtjevan posao jer smo dobili praznu školjku pa su se svi pregradni zidovi mogli raditi prema zahtjevima budućih stanara – otkriva arhitektica Marina Nardin dodajući kako je vlasnicima bilo važno da kuhinja u kojoj se često i obilato kuha bude velika i da dnevni prostor bude povezan u “open space”. No, razradom projekta i roditeljska i mladenačke spavaće sobe postale su izazov za uređenje. Svaka soba ima svoju pridruženu garderobu i kupaonicu, a sam prostor sobe transparentnim pregradama podijeljen je na nekoliko korisnih cjelina – radni, spavaći i dio za druženje.
Vrata u punoj visini
Od materijala Marina Nardin odlučila se za troslojni parket velikih dimenzija od izbijeljena hrasta što naglašava prostornost. Parketom je obložen i dio zida u visini od 30-ak centimetara, a taj je prostor danas idealno mjesto za sjedenje uz prozor ili se može koristiti kao korisna polica. U kupaonicama su pločice velikih dimenzija. Sve su iste, razlika je tek u boji. Sav kupaonski namještaj i oprema visoke su kvalitete te modernih formi i materijala.
Dio je stropova u stanu spušten. Činilo se to iz dva razloga – zbog postavljanja ugradbene i indirektne rasvjete te zbog činjenice da je trebalo skriti instalacije klime i grijanja. Inače, stan ima izvanstandardnu visinu. U punoj visini postavljena su i vrata s tankim aluminijskim dovratnicima, što je posljednjih godina postao standard za moderno opremljene stanove .
U stanu prevladavaju svijetli i topli tonovi, a kroz većinu interijera proteže se i narančasta, hit-boja i ovogodišnjeg Salone del mobilea u Milanu. Ta topla boja sunca odabrana je uglavnom za zanimljive detalje poput sagova, jastučića, fotelje-počivaljke do, primjerice, zidne tapete. Tapete, iz kolekcije Wall&Deco, inače su postavljene za jedan od zidova svake spavaće sobe, donose u prostor i eleganciju zbog odabranih motiva te razbijaju moguću sterilnost. Birane su i da, na svoj interijeristički način, istaknu osobnost onih koji u tim sobama borave. U jednoj od mladenačkih soba narančasti detalji zamijenjeni su veselim tonovima ružičaste i različitih ljubičastih nijansi.
Na dijelu zida u dnevnom boravku uz ugradbeni kamin postavljen je svijetli kamen u kombinaciji s drvom.
Kroz velike staklene prozore u stan uvijek ulazi puno dnevnog svjetla, a to je najzanimljivije pratiti u dnevnom boravku, blagovaonici i kuhinji. Te su prostorije orijentirane na sjever i istok, a kako Sunce putuje, tako se svjetlo u prostoru mijenja, stvarajući zanimljivu atmosferu.
U stanu je dobar dio namještaja rađen po mjeri, a dio je kupljen uglavnom od renomiranih stranih proizvođača. Funkcionalna kuhinja njemačke tvrtke Poggenpolh postavljena u liniji sa središnjim otokom. To je mjesto na kojem se svakodnevno okuplja obitelj, mjesto za druženje i kuhanje. Nad otokom postavljena je velika i kvalitetna napa da se mirisi sa štednjaka ne bi širili prostorom.
Scenska rasvjeta
Posebnu pozornost arhitektica je posvetila rasvjeti da bi prostor i za sumraka i noći izgledao zanimljivo. Stanom dominira ugradbena i indirektna rasvjeta, a sve svjetlosne scene mogu se slagati uz pomoć računala. Prema željama ukućana, može se igrati i stvarati atmosfera slaganjem intenziteta i boje svjetla. Većina rasvjete nosi potpis dizajnerskog tima tvrtke Modular s LED-žaruljama. Posebna je svjetlosna priča dekorativna rasvjeta. Za nju je zadužena sad već kultna podna lampa Set up Shade koju je potkraj 80-ih dizajnirao Marcel Wanders za Moooi. Među odabranim komadima rasvjete mogu se još naći i komadi iz kolekcije Foscarini, Artemida i Flos. Prave su male svjetlosne skulpture, primjerice, i lampa Pirce Soffitto dizajnera Giuseppea Maurizija Scutellà u dijelovima spavaćih soba predviđenih za druženje i Foglio Tobia Scarpa, postavljena iznad kreveta.
U dnevnom boravku elegantno dominira velika kutna svijetla garnitura Shangai, s crnim nogicama, dizajn Patricije Urquiole, dio kolekcije Moroso. Iz kolekcije Moroso iste dizajnerice još su izabrani klub-stolići Phoenix, u bijeloj i crnoj boji s čeličnim postoljem. Spavaće sobe opremljene su namještajem iz kolekcije Saba Italia, Ditre, Santa Rossa i Poliform. Iz tih su kolekcija za dio sobe namijenjen druženju odabrane sofa Pixel dizajnera Sergija Bicega, sofa Up Giuseppea Viganòa te lagani i formom zanimljivi multifunkcionalni stolići Cu dizajnerice Monice Graffeo. Dizajnerica je zamislila da taj komad namještaja, izrađen od profiliranog poliuretana, može biti i stolić i klupa i noćni ormarić.
U interijeru su postavljene i moderne posude za cvijeće različitih formi i veličina u koje je zasađeno ukrasno sobno bilje.
Slaganje scena
Arhitektica ističe da je uređenje prostora trajalo više mjeseci, a zahvaljujući suradnji s kvalitetnim majstorima provedene su sve njezine zamisli. Osvrćući se na prostor koji je tako reprezentativno uredila, naglašava:
– U cijelom interijeru posebno mi je zanimljivo što smo, filmskim rječnikom govoreći, uspjeli stvoriti različite scene u prostoru. Zadaća arhitekta je da osmisli prostor u kojem će se svi članovi obitelji osjećati ugodno. U svakom segmentu mogu se prepoznati navike i stil života osoba koje žive u stanu, a funkcionalnost je postignuta na svakoj razini uređenja. Svakako, u ovom interijeru fascinantno je to dnevno svjetlo, a sviđa mi se i otvorenost prostora – naglašava Marina Nardin dodajući da je i cijela zgrada u kojoj se nalazi stan više razine gradnje. Ogleda se to u ugradnji skuplje standardne opreme koju koriste svi stanari, komotnim stubištima ili kvalitetnim dizalima te garažnim ili parkirališnim prostorom u podzemlju.
Ovo je najbolji primjer sto se dobije kad se uzme trecerazredni arhitekt uz najvjerojatnije narucitelje upitnih estetskih vrijednosti. Cijeli stan izgleda kao jedan skup nicega, izlozbeni salon quaziluksuznog namjestaja bez forme, osobnosti.