arhitektura

Slavonski Brod ima uvjerljivo najljepši autobusni kolodvor

20.05.2022.
u 13:52

Zatečeno drveće u procjepima naglašava prilaze rampama, peronima, upotpunjuje ambijent terasa ispred lokala odnosno čekaonica, istovremeno intuitivno stvarajući efekt dobrodošlice.

Slavonski Brod dobio je novi autobusni kolodvor koji je djelo Vedrana Pedišića, Ide Katić i Martine Petrač iz ureda SANGRAD+AVP. Kako je rekao Vedran Pedišić, Slavonski Brod je grad industrije i čelika, a nova građevina povezuje kontekst grada i kontekst lokacije uz stari kolodvor.

- U nedostatku prostornih mogućnosti, a logikom racionalnog pokušali smo zadržati postojeće elemente u zoni obuhvata. Koristimo istu kolnu površinu, nastojimo zadržati postojeće drveće, a konstrukciju uz minimalne vidljive elemente tjeramo u maksimalan raspon vidljiv u golemoj strehi koja lebdi - kaže Pedišić.

U opisu nove građevine stoji kako je postojeći autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu na logičnoj je prostornoj dispoziciji u gradu. Smješten je uz ulicu Petra Svačića (gradsku aveniju) i željeznički kolodvor s nadhodnikom koji spaja sjevernu i južnu stranu grada. Nažalost, postojeća građevina, objekt u maniri mirne i pristojne arhitekture tek dijelom daje naznaku nekadašnjeg potencijala iz razloga isprepletenih imovinsko pravnih odnosa.

Zbog nemogućnosti obnove i rekonstrukcije postojećeg objekta u cjelosti, pristupilo se istraživanju novih prostornih mogućnosti. Optimalna varijanta pokazala se linearna gradbena kompozicija na suprotnoj strani kolnika u odnosu na postojeću zgradu kolodvora, a tik uz gradsku aveniju. Koncept je bio stvoriti sublimiran sadržaj / KOLODVOR + LOKALI + PARK. Između zatečenog visokog drveća smještena su tri izdužena volumena koja nose nadstrešnicu. Streha veže novo i izgrađeno s postojećim i vegetativnim. Forma u kompoziciji proizlazi iz razmišljanja o logici slaganja elemenata (platforme, paviljoni, zid, klupe, nadstrešnica, drveće…) i njihovoj namjeni.

Ideja je koristiti iste elemente za različite namjene, a da pritom broj elemenata i ploha u prostoru bude reduciran. Platforma je i klupa i terasa, streha je i krov i krošnja drveta kao što je i zid pregrada i konstrukcija. Tri kubusa paviljoni su sličnih volumena, a različitih namjena. Gledajući od istoka prema zapadu u prvom paviljonu nalazi se prijem putnika s prodajom karata, informacijski pult, čekaonica, sanitarije i trakt uprave. U srednjem kubusu smješten je caffe bar, a u zapadnom pekara, višenamjenski lokali, kiosk i tehnički prostor.

Zatečeno drveće u procjepima naglašava prilaze rampama, peronima, upotpunjuje ambijent terasa ispred lokala odnosno čekaonica, istovremeno intuitivno stvarajući efekt dobrodošlice. Krov je tretiran kao ljevak, pokriven limom, povremeno zasječen prodorima namjenjenim krošnjama postojećih i novih stabala, s kontinuiranim žljebom u najnižoj koti. Zidovi prema ulici Petra Svačića, odnosno pune plohe paviljona prema peronima su sustav s vanjskim licem od corten čelika. Staklene stijene dominiraju na sjevernoj strani prema peronima, dok se na južnoj pojavljuju kao povremeni prodori u ritmičnoj izmjeni zidova i lamela. Radovi su počeli 2020. godine da bi sada bili privedeni kraju.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije