Slavonski Brod dobio je novi autobusni kolodvor koji je djelo Vedrana Pedišića, Ide Katić i Martine Petrač iz ureda SANGRAD+AVP. Kako je rekao Vedran Pedišić, Slavonski Brod je grad industrije i čelika, a nova građevina povezuje kontekst grada i kontekst lokacije uz stari kolodvor.
- U nedostatku prostornih mogućnosti, a logikom racionalnog pokušali smo zadržati postojeće elemente u zoni obuhvata. Koristimo istu kolnu površinu, nastojimo zadržati postojeće drveće, a konstrukciju uz minimalne vidljive elemente tjeramo u maksimalan raspon vidljiv u golemoj strehi koja lebdi - kaže Pedišić.
U opisu nove građevine stoji kako je postojeći autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu na logičnoj je prostornoj dispoziciji u gradu. Smješten je uz ulicu Petra Svačića (gradsku aveniju) i željeznički kolodvor s nadhodnikom koji spaja sjevernu i južnu stranu grada. Nažalost, postojeća građevina, objekt u maniri mirne i pristojne arhitekture tek dijelom daje naznaku nekadašnjeg potencijala iz razloga isprepletenih imovinsko pravnih odnosa.
Zbog nemogućnosti obnove i rekonstrukcije postojećeg objekta u cjelosti, pristupilo se istraživanju novih prostornih mogućnosti. Optimalna varijanta pokazala se linearna gradbena kompozicija na suprotnoj strani kolnika u odnosu na postojeću zgradu kolodvora, a tik uz gradsku aveniju. Koncept je bio stvoriti sublimiran sadržaj / KOLODVOR + LOKALI + PARK. Između zatečenog visokog drveća smještena su tri izdužena volumena koja nose nadstrešnicu. Streha veže novo i izgrađeno s postojećim i vegetativnim. Forma u kompoziciji proizlazi iz razmišljanja o logici slaganja elemenata (platforme, paviljoni, zid, klupe, nadstrešnica, drveće…) i njihovoj namjeni.
Ideja je koristiti iste elemente za različite namjene, a da pritom broj elemenata i ploha u prostoru bude reduciran. Platforma je i klupa i terasa, streha je i krov i krošnja drveta kao što je i zid pregrada i konstrukcija. Tri kubusa paviljoni su sličnih volumena, a različitih namjena. Gledajući od istoka prema zapadu u prvom paviljonu nalazi se prijem putnika s prodajom karata, informacijski pult, čekaonica, sanitarije i trakt uprave. U srednjem kubusu smješten je caffe bar, a u zapadnom pekara, višenamjenski lokali, kiosk i tehnički prostor.
Zatečeno drveće u procjepima naglašava prilaze rampama, peronima, upotpunjuje ambijent terasa ispred lokala odnosno čekaonica, istovremeno intuitivno stvarajući efekt dobrodošlice. Krov je tretiran kao ljevak, pokriven limom, povremeno zasječen prodorima namjenjenim krošnjama postojećih i novih stabala, s kontinuiranim žljebom u najnižoj koti. Zidovi prema ulici Petra Svačića, odnosno pune plohe paviljona prema peronima su sustav s vanjskim licem od corten čelika. Staklene stijene dominiraju na sjevernoj strani prema peronima, dok se na južnoj pojavljuju kao povremeni prodori u ritmičnoj izmjeni zidova i lamela. Radovi su počeli 2020. godine da bi sada bili privedeni kraju.