PAMETNA PAKIRANJA

Ambalaža je ključan segment u pakiranju svih (eko) proizvoda

ambalaža
Foto: Robert Anić/PIXSELL
1/10
24.10.2015.
u 08:30

Iako pakiranje zbog svoga dizajna, boje i oblika često prodaje sam proizvod, osim o izgledu, treba voditi brigu i od čega je izrađeno

Izgled proizvoda i njegova recepcija (ili bolje rečeno image) u javnosti uvelike utječu na to hoćemo li u trgovini posegnuti baš za njim. Iako primarno ima posve drugu funkciju – zaštita proizvoda od štetnih vanjskih utjecaja i način njegova pohranjivanja, ambalaža je također dio priče zbog koje se odlučujemo za kupnju.

Njezin dizajn, materijal i boja jest ono što što prvo percipiramo kad pogledom prelazimo po policama tražeći ono što nam treba pa marktetinški stručnjaci vole reći kako je ono prvo sredstvo komunikacije između kupca i namirnice. Pa čak i kada je riječ o zdravim, ekološkim proizvodima, ambalaža je dio cijele priče – ne samo u kvalitativnom nego i vizualnom smislu. I mnoge proizvode vežemo upravo uz njihovo pakiranje pa nimalo ne čudi što ponekad usljed kompletnog mijenjanja pakiranja opadne i prodaja.

Foto: Robert Anić/PIXSELL
- U trendu je pametna ambalaža s novim materijalima koji produljuju život namirnicama, otkrio je Hrvoje Kantura, distributer ambalaže za eko hranu

Unatoč tome, postoje uvijek i oni proizvođači koji nastoje ići ‘kontra’ logikom - da ono što oni nude bude zapakirano u ambalažu koja će, uz lijep dizajn ispuniti svoju prvu namjenu - biti funkcionalna i štititi kvalitetu proizvoda. Takvi proizvođači (najčešće eko hrane) žele da ih kupci prije svega doživljavaju po onome što je unutar pakiranja. Odgovor na takav način razmišljanja jesu nove vrste pametne ambalaže – vrećice, kutije ili ‘škarnicli’ zanimljivog ali oblikovanja, ali kvalitetni i inovativni.

- Pametna ambalaža podrazumijeva da su pakiranja rađena u dva-tri sloja različitih materijala, od od kojih svaki ima svoju funkciju. Izvana možda svi izgledaju isto, no unutra se razlikuju različite folije rađene od poliestera, PETA, CTP-a i sličnih materijala koji omogućuju da se sačuva aroma i sve organske vrijednosti proizvoda – objašnjava Hrvoje Kantura, vlasnik Kanpaka, tvrtke koja distibuira ambalažu za eko hranu.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

Nove tehnologije
Trenutno opskrbljuju oko 100 hrvatskih OPG-ova, ali i nekoliko u regiji. Pametnom ambalažom produljuje se život proizvoda, čak do 100% dulje nego onih u standardnoj ambalaži. Stoga u startu viša cijena ovakvih pakiranja u konačnici postaje povoljnija jer, umjesto, primjerice, jednog, roba može trajati dva mjeseca, što jamči i veću mogućnost prodaje. Veći dio vrećica koje Kanpak distribuira proizvodi se u Hrvatskoj, naročito otkada se više kod nas prate trendovi u ambalažerstvu – novi materijali i tehnologije koji onda omogućuju i sve potrebne certifikate.

- Iznimno je bitno da materijali budu čvrsti i kvalitetni, kao i da debljina folija bude odgovarajuća za određeni proizvod. Ona je tu ključna – govori Kantura dodajući kako je velika prednost to što se nova ambalaže može djelomično ili u cijelosti reciklirati.

>>Originalna ambalaža: tuljci koji se ne bacaju nakon uporabe

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije