Ispod cijene koju ste postavili (više) ne možete i ne želite ići, a vaša nekretnina stoji neprodana na oglasniku već mjesecima, s rijetkim ili nikakvim upitima zainteresiranih kupaca? Možda ste napravili poneki propust u taktici za prodaju.
Naime, ne postoji garancija da će uz njih biti prodana, ali nekoliko “marketinških” trikova svakako može učiniti nekretninu atraktivnijom i dovesti vam zainteresirane u razgledavanje. Riječ je, zapravo, o onome što ne biste smjeli činiti, a ponajprije se to tiče dobre prezentacije nekretnine.
- Iako je krivo postavljena cijena najčešći razlog zbog koje se nekretnina ne prodaje, nekvalitetne, mobitelom napravljene slike neurednih stanova na oglasnicima također mogu odbiti kupce. Slike trebaju biti napravljene profesionalnim, ako je moguće širokokutnim fotoaparatom, trebaju biti svijetle i prikazati ono najbolje u stanu, ali ipak ne toliko dobre da pokažu stan ljepšim nego što jest - ističe Boro Vujović iz nekretninske agencije Opereta.
Usto, dodaje, vlasnici stanova često ne mogu biti dovoljno srdačni na telefonske upite jer ih kupci zovu u svako doba dana i u svim prilikama. Također, nisu vješti prodaji jer se u životu bave nečim sasvim drugim pa ili previše govore i ne dopuštaju kupcu da sam dobije dojam svog potencijalnog budućeg doma ili pak ne znaju uputiti na najveće prednosti nekretnine.
- Problem je taj i što naši prodavatelji često dočekaju potencijalne kupce, a u stanu su i baka i pas. Stan treba osloboditi ljudi i osobnih stvari te urediti koliko god je moguće. U inozemstvu, ljudi doslovno nestanu iz stana kada ga prodaju i prepuste sav posao stručnjacima - kaže Vujović.
Prednosti agencija
Iz njegova iskustva, ljudi sami pokušavaju prodati stan šest do 12 mjeseci prije negošto ga daju u ruke agenciji.
- Prednost angažiranja agencije jest, među ostalim, i to što mi točno znamo kome možemo ponuditi određenu nekretninu. Nerijetko se dogodi i to da se potencijalnom kupcu često ne svidi nešto sasvim sporedno ili lako popravljivo, a agent mu u kasnijem razgovoru ima priliku na to ukazati, što vlasnik sam ne može.
Naravno, sve su to finese. Ovi besplatni ili gotovo besplatni trikovi mogu pomoći, ali ne mogu prodati nekretninu. Kod nas je, unatoč tome što cijene kvadrata padaju već osam godina, najniža moguća cijena i dalje glavni kriterij većini kupaca.
- Iz našeg iskustva, kupac će radije kupiti stan od 1200 €/m2 na Laništu nego onaj od 2500 €/m2 na Medveščaku, pa će s eventualnim viškom novca koji mu je ostao kupiti automobil, otići na putovanje... Nakon cijene, daljnji su kriteriji orijentacija, lokacija i kat - istaknuo je Ivo Barun iz Biliškov nekretnina.
>>Ipak se kreće: zadnje tromjesečje prošle godine najuspješnije