Projektni zadatak postavljen pred arhitekta Miljenka Dumenčića bilo je uređenje klasičnog građanskog stana u neupadljivoj zagrebačkoj donjogradskoj vili, blagog historicističkog stila, građenoj 30-ih godina prošlog stoljeća.
– Prostorna organizacija stana tipičan je kontekst zagrebačke arhitekture tog vremena – glavna soba s uzdužnim vratima (enfiladom) i fasadnim istakom, popularnim “erkerom” – ističe arhitekt Dumenčić iz studija Team Arhitektura. Prema želji investitora stan je trebao dobiti sasvim moderan štih, prilagođen današnjem načinu života. Značilo je to zahtjevnu adaptaciju. Mijenjale su se i premještale sve instalacije, uvedeno je grijanje i hlađenje, korišteni su novi materijali, postavljena je nova vanjska stolarija, ali je zadržan postojeći povijesni raster otvora.
– Zgrada se nalazi u povijesnoj graditeljskoj cjelini te je težište adaptacije usmjereno na prilagođavanje unutrašnjih prostora zahtjevima investitora, stvaranje funkcionalnog i ugodnog prostora urbanog stanovanja – istaknuo je Miljenko Dumenčić dodajući kako je uređenje doma uravnoteženo između osmišljavanja prostora, opuštene atmosfere topline doma na granici apstraktne sterilnosti sa skrivenim detaljima.
Kako je u adaptaciji bilo dosta rušenja i uklanjanja postojećih obloga i materijala, što uvijek može dovesti i do nepredviđenih situacija, to je bio dobar razlog da arhitekt i njegovi suradnici često borave na gradilištu. Tako su se i mnogi detalji rješavali na licu mjesta.
Stan ima 125 četvornih metara, a njegova orijentacija na sjever, istok i zapad prostoru osigurava puno različitog dnevnog svjetla. Stanom dominiraju jednostavne i čiste linije. Zidovi, stropovi i vrata bijele su boje, na podu je jasenov parket postavljen kao brodski pod. U opremanju stana vidljivo je prepletanje rijetkih antiknih komada s kultnim dizajnerskim elementima namještaja odabranima i raspoređenima sukladno namjeni određenih prostora.
Odabrani komadi nose potpis Phillipea Starcka, Charlesa Edouarda Jeanneret-Grisa, Charlesa i Raya Eamsa, Normana Fostera, Marcela Breuera, Eileen Gray, Gerrita Rietvelda i dizajnerskog tima iz Thoneta. U projektiranju rasvjete korištena je ista logika kao i u opremanju prostora. Opća rasvjeta izvedena je kombinacijom visećih „starih“ lampi koje je dizajnirao Peter Behrens i „modernih“ ugradbenih spotova Tobiasa Graua.
Prostor je oplemenjen i dekorativnom i ambijentalnom rasvjetom. Za dobru “svjetlosnu” atmosferu u interijeru korištene su različite vrste lampi koje su osmislili braća Castiglioni te Grey, Sapper, Starck, Forakis i Koz.
Ray ( Bernice Alexandra) Eames je bila supruga Charlesa Eamesa, i dokazano ženskoga spola pa bi njezino ime trebalo sklanjati kao žensko. Samo malo "proguglati" prije puštanja teksta. prošli tjedan je Louis Ghost bio poznati dizajner.