intervju s povodom

Lesnina proslavila 75. rođendan, a direktor Matija Mandić kaže da Hrvati najviše kupuju kuhinje

Željko Lukunić/PIXSELL
23.05.2024.
u 14:15

Na krilima jubileja, velike proslave 75. rođendana uskoro otvaraju u Zdenčini veliki regionalni logistički centar, otvaraju poslovnicu u Beogradu, a početkom 2026. očekuje se i otvorenje novog centra u Osijeku

Danas je mnogima Lesnina sinonim za namještaj, a možda tome najbolje svjedoči duga tradicija, uspješno poslovanje i čak devet salona u Hrvatskoj. No, to nije sve. Na krilima jubileja, velike proslve 75. rođendana uskoro otvaraju u Zdenčini veliki regionalni logistički centar, otvaraju poslovnicu u Beogradu, a početkom 2026. očekuje se i otvorenje novog centra u Osijeku. Kako bi se kupcima zahvalili na punih 75 godina vjernosti pripremaju brojna iznenađenja, i mnogima koji opremaju domove najvažnije, pripremaju velike popuste koji će trajati sve do kraja godine, iz mjeseca u mjesec. O svemu navedenom, a dakako najviše o proslavi jubileja, jer ipak je malen broj tvrtki koje se mogu pohvaliti s tolikim stažem uspješnog poslovanja, razgovarali smo s Matijom Mandićem, direktorom marketinga i prodaje u Lesnini.

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

Lesnina slavi 75. rođendan, veliki jubilej, kako ćete ga obilježiti?

Povodom 75 godina pripremili smo mnoga iznenađenja za naše kupce. Kroz svaki mjesec će brojni proizvodi biti ponuđeni po posebnim jubilarnim cijenama. Kampanja je već krenula a svaki mjesec će novi proizvodi biti ponuđeni po posebnim cijenama uz popuste do čak 75 posto. Naš nabavni tim već neko vrijeme s dobavljačima priprema posebne proizvode za ovu prigodu. Uz to će biti još iznenađenja, ali to nećemo sada otkrivati.

Vratimo se sad u prošlost, kako je sve počelo?

Sve je krenulo još 1949. godine pod imenom LES u bivšoj državi razvojem firme na području cijele Jugoslavije. Nakon raspada bivše države kreće jedna nova moderna Lesnina s novim vodstvom i novom vizijom. U Hrvatsku se ulazi 2002. godine s prvim velikim prodajnim centrom u Zagrebu. Danas u Hrvatskoj imamo 9 prodajnih centara i web trgovinu te pokrivamo sve velike gradove i regije.

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

U Hrvatskoj ste prisutni u svim većim gradovima, planirate li daljnje širenje?

U Hrvatskoj pokrivamo sve regije i sve velike gradove. Dodatno širenje je planirano prvo s velikim logističkim centrom u Zdenčini koji će omogućiti da znatno više robe imamo na zalihi te time i znatno bržu isporuku robe našim kupcima. Nakon toga je u planu otvorenje novog velikog prodajnog centra u Osijeku. I jedna i druga investicija su u planu za početak 2026. godine. Ono što je svojevrsni novitet je to da u trgovine Lesnina uvodimo i XXXL restorane koji već vrlo uspješno posluju u Puli, Rijeci, Zagrebu i Splitu a uskoro otvaramo i novi restoran u sklopu Lesnine Zadar. Uz sam lanac trgovina Lesnina paralelno razvijamo i lanac trgovina Moemax koji je usmjeren na mlađi dio populacije i zasad imamo četiri takva centra.

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

Spomenuli ste logistički centar i vrijeme isporuke. U vrijeme pandemije mnogi su se borili upravo s tim, a bore se i još uvijek. Koliko je bitno imati razumne rokove isporuke?

Mi smo, srećom, imali većinu robe na skladištu i u pandemiji smo uspjeli poštivati sve rokove, a upravo gradnjom velikog regionalnog logističkog centra planiramo dodatno smanjiti vrijeme čekanja na isporuku.

Osim pandemije, bilo je tu još dosta izazova, prelazak na euro, inflacija, neradne nedjelje... Kako se to odrazilo na vaše poslovanje i kako se oduprijeli svim tim izazovima?

Lesnina je velika kompanija ali u nekim razmišljanjima i okretnosti je kao mala kompanija. To nam pomaže da vrlo brzo donosimo odluke i promjene u našem poslovanju. Ono što je dodatna prednost je da imamo slobodu kod odabira asortimana tako da dio asortimana nabavljamo internacionalno kao i cijela grupacija a dio nabavljamo sa lokalnih tržišta i ukoliko se poremete nabavni lanci više se okrećemo lokalnim tržištima. Pandemija je promijenila razmišljanje kod kupaca tako da im je dom i interijer u kojem borave puno više u fokusu te se tu znatno više razvila online prodaja. Prelazak na euro je bio vrlo dobro pripremljen tako da nije uzrokovao neke velike probleme i promjene dok je inflacija prouzročila veliku borbu na nabavnoj strani gdje u suradnji s našim dobavljačima pokušavamo zadržati cijene na najnižoj mogućoj razini. Uvijek pronalazimo neka rješenja da bi našim kupcima omogućili što bolji namještaj po što povoljnijoj cijeni. Što se pak tiče neradnih nedjelja, u početku se osjetio pad, jer kupnja namještaja iziskuje vrijeme, isprobavanje, mjerenje pa je ljudima vikend idealna prilika da se tome posvete. No, stvari se mijenjaju, ljudi dolaze nakon posla, preko tjedna, i naravno, subotom. Baš zato što smo vrlo okretni i brzi u promjenama svi ovi izazovi nisu negativno utjecali na naše poslovanje već baš suprotno. Lesnina iz godine u godinu raste te ja plan da tako i dalje nastavimo.

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

Logično je onda pitati koliko trenutno imate zaposlenih?

Trenutno u Hrvatskoj imamo već skoro 1.000 zaposlenih.

Što se najbolje prodaje? Što Hrvati najviše kupuju?

Teško je sada nešto konkretno izdvojiti. Kuhinje po mjeri su sigurno jedna od osnovnih stvari koje svatko želi imati što ljepše i što bolje. I upravo tu se vidi naš cjelovit pristup jer kupcu nudimo sve, od osnovnih informacija, preko nacrta sve do isporuke i montaže. Riječ je o investiciji, ali isto tako i o trajnom proizvodu. Nitko ne mijenja kuhinju svake dvije godine stoga je bitno da je kvalitetna i prilagođena prostoru. Nadalje, tu su uvijek udobne sjedeće garniture, a posljednjih godina puno se traže i udobni boxspring kreveti. Recimo da je to neka top-lista proizvoda koje kupci odabiru. Ono što konstantno raste je interes za outdoor namještaj i općenito za "život u vrtu" pa se trudimo stalno obogaćivati taj segment.

Koji u trenutno trendovi u industriji namještaja?

Hrvatska uvijek malo kasnije prihvaća neke trendove ako gledamo po masi prodaje. Tu još uvijek prednjače svijetle boje kuhinja, sive sjedeće garniture i kreveti. Ono što se mijenja u svijetu, a što Lesnina kao i uvijek donosi prva na tržište i takoreći "školuje" kupce su velike svijetle garniture u oblim/prirodnim oblicima, u kuhinjama je to kamen/mramor kao i kombinacija drva i mat laka.Kod dnevnih boravaka sve manje ima nekih većih regala već su tu samo neki manji komadi namještaja.

Ono o čemu svi govore i u čemu se svi pronalaze danas je održivost, što vi činite po tom pitanju?

Koncern XXXLutz, čiji je Lesnina dio, intenzivno radi na ovom projektu pa će se tako sve to prenijeti i na Lesninu. Općeniti naziv je XXXL for tommorow kroz koji će biti obuhvaćene sve faze poslovanja u skoroj budućnosti. Moram napomenuti da smo na naš prodajni centar u Splitu postavili sunčanu elektranu a dodatna se uskoro postavlja u Zadru te je plan da pokrijemo sve objekte. Na taj način ćemo sami pokrivati svoje potrebe za strujom.

Valja napomenuti da osim namještaja imate i brojne detalje za opremanje doma, i to u različitim cjenovnim kategorijama...

Nudimo kompletan asortiman za opremanje doma, mogli bismo reći: od igle do lokomotive. Osluškujemo svakodnevno tržište i trudimo se kupcima ponuditi što veći izbor pa stalno, uz naš stalni asortiman, dodajemo nešto novo i sezonski. Što se pak tiče cijena, trudimo se imati za svakog ponešto, od povoljnijih brendova do onih eksluzivnijih, kako u segmentu namještaja tako i u segmentu detalja za opremanje doma.

Vratimo se za kraj proslavi jubileja, najavili se brojne akcije do kraja godine, što konkretno kupci mogu očekivati?

Kao što sam već spomenuo, svaki mjesec će biti ponuđeni pojedini proizvodi po jubilarnim cijenama, potrebno je pratiti našu web stranicu, društvene mreže ili pak druge kanale gdje će sve biti promovirano. Ono što naglašavam je to da će neki proizvodi biti sniženi baš tih velikih 75 posto.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije