Prije samo 10-ak godina bilo je nezamislivo kombinirati ružičastu i crvenu boju – kako u odjeći, tako i uređenju interijera. Ili, primjerice, uzorke s točkicama i one s cvijećem. Takvi spojevi smatrani su izrazitim estetskim neukusom.
Danas je to odraz modne odnosno dizajnerske hrabrosti koja polako postaje i trend pa dobivamo dojam da su sve kombinacije boja, uzoraka, starog i novog dobrodošle. No je li baš tako? U nekim situacijama to doista može uroditi neukusom, prenatrpanošću, neumjerenošću... Estetike ipak mora biti – i naoko kaotično spajanje naizgled nespojivih boja i uzoraka mora imati neki svoj red i princip te morate biti oprezni. Pravila uvijek postoje, pa tako i u ovom slučaju. Donosimo vam ih nekoliko:
DOMINANTAN UZORAK
Uvijek u prostoru jedna boja ili uzorak treba dominirati – neka se one provlače kroz prostoriju, ili nekoliko njih, a može i kroz cijeli stan. Primjerice, crno-bijeli prugasti uzorak može se nalaziti na tapeti na jednom zidu, na dekici na kauču, na tepihu u hodniku... Krenite upravo od toga, a ostale detalje 'ravnajte' prema njima. Takvom prugastom uzorku možete pridodati bijele, crne ili posve 'suprotne' detalje - uzorke s točkicama ili odabrati detalje komplementarnih boja.
CVIJEĆE I PRUGE?
Različiti uzorci posve su dopustivi, ali morate naći neku poveznicu među njima. Primjerice, kolorističku – da se neki od tonova na jedom uzroku podudara s onim na drugome. Dobro je među takve uzorke stavljate i predmete ili dekore koji su jednobojni, da stvore ravnotežu. Primjerice, na zavjese s prugicama u pastelnim tonovima i kauč s cvjetnim motivima u jarkim bojama dobro bi došli jednobojni ukrasni jastučići.
STILSKE POVEZNICE
Razni uzorci i boje mogu ići zajedno po stilskom ključu. Primjerice, u shabby chicu, retru.... Usto, mogu ići i po temi na uzorku: cvjetni motivi, točkice i pruge idu zajedno, kao i životinjski motivi i jednobojne teksture. Kada su geometrijski uzorci u pitanju, s njima je dobro kombinirati cvjetne uzorke i pruge, ali uske. Uz kockaste odnosno karo uzorke dobro idu jednobojni detalji i oni s grafičkim motivima. I na kraju još jedno pravilo: nikada ne koristite dva krupna uzorka!