Uredni papiri i realna cijena osnovni su preduvjet da se budući kupac uopće zainteresira za nekretninu. No, čime ga dodatno privući kada dođe u obilazak? Kako učiniti da se pri ulasku u prostor osjeti kao doma, da mu bude ugodan, da u njemu vidi samo prednosti?
Postoji nekoliko trikova kojima se eventualni kupac može približiti ideji da se odluči za određenu nekretninu.
Ne ljubimcima
Prvi i osnovni napor koji morate uložiti ako želite prodati stan ili kuću jest učiniti ih savršeno čistima i urednima. To podrazumijeva prozore, podove, keramičke obloge... Stan mora odisati svježinom kada kupac uđe u njega.
– Tom prilikom svakako bi kućne ljubimce trebalo izvesti u šetnju. Naime, neki ih se kupci boje, neki su alergični na njih pa se automatski stvara odbojnost. Jednom prilikom s potencijalnim kupcem izašao sam na balkon, a tamo je stajao pseći izmet. To je ostavilo jako loš dojam – kaže agent Boro Vujević iz agencije za nekretnine Opereta.
Prema njegovu iskustvu, idealno bi bilo da vlasnici ostave agenta i kupca da sami razgledaju stan i da se odu prošetati za to vrijeme.
– Tada kupac hrabrije komentira nedostatke i postavlja pitanja, a mi neometano dajemo objašnjenja. Kad smo nasamo s njima, lakše ih privolimo na kupnju. Vlasnici žele ostati jer misle da mogu pomoći, no u pravilu lakše prodajemo nekretnine bez njihove prisutnosti – kaže Vujović.
Posao lakše ide i ako se “depersonalizira” interijer. Sve fotografije i privatne sitnice trebalo bi ukloniti s obzirom na to da stan traži svog – budućeg vlasnika.
– Prostor treba osloboditi svega što se ne prodaje, osobito namještaja. Treba maknuti sve što nije nužno za život vlasnika dok ga ne prodaju. Tako će prostor postati prozračniji i privlačniji – dodaje Vujović.
Kupite cvijeće
Stanove s istočnom orijentacijom trebalo bi prezentirati u jutarnjim satima kada su osunčani, one sa zapadnom u popodnevnim.
– Stanove koji su prirodno puni svjetla trebalo bi pokazivati kada su najsvjetliji. Taj vizualni moment od najveće je važnosti. Usto, isplati se uložiti i u malo svježeg cvijeća te ga staviti na vidljivo mjesto.
Preporučljivo je i platiti sitne popravke, primjerice, na stolariji, ili “zamaskirati” oštećene dijelove namještaja. Sve su to stvari u koje sljedeći vlasnici ne žele ulagati ni gubiti vrijeme.
– Oni koji prodaju nekretninu misle da će sitnim popravcima dodatno podići cijenu, no neće. Istina je da će je tako brže uspjeti prodati. Kada stan nema vidljivih nedostataka, ljudi koji ga dođu vidjeti lakše se mogu zamisliti u njemu.
Osjećaj doma dat će, objašnjava agent Vujović, i miris skuhane kave!
>>Blagdanske akcije: nekretnine mogu biti jeftinije od 5 do 10 posto
Želim kupiti stan ali sve navedeno meni ništa ne bi značilo. Cvijeće u vazi i sl. gluposti. Moj uvjet je prazan stan, jer ga ionako moram oličiti a da ne govorim o izmjeni sanitarije. Ovi savjeti vrijede za za neke druge zemlje.