velika analiza

Za polovicu građana Hrvatske dom je omiljeno mjesto, a najveću radost pružaju im zagrljaji s voljenima

ikea
20.06.2025.
u 10:13
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Najnovije istraživanje tvrtke IKEA o životu kod kuće otkriva kako i zašto - u svijetu punom nesigurnosti i stalnih promjena – male i jednostavne promjene ipak mogu unijeti više radosti u naš svakodnevni život

Dom bi trebao biti mjesto na kojem osjećamo sreću – no za mnoge to nije uvijek slučaj. Više od trećine ljudi diljem svijeta smatra da je uživanje važno, ali ga ne osjećaju dovoljno u vlastitom domu. Najnovije istraživanje tvrtke IKEA o životu kod kuće otkriva kako i zašto - u svijetu punom nesigurnosti i stalnih promjena – male i jednostavne promjene ipak mogu unijeti više radosti u naš svakodnevni život. Sada već u svome 11. izdanju, istraživanje o životu kod kuće pruža usporedive podatke o tome kako ljudi diljem svijeta žive i što ih zaista čini sretnima kod kuće.

Prošlogodišnje izdanje prepoznalo je osam ključnih potreba za bolji život kod kuće – kontrolu, udobnost, sigurnost, brigu, pripadnost, postignuća, težnje i užitak. Ovogodišnji uvidi, u koje su utkani uvidi u potrebe i navike više od 38.000 ljudi diljem 39 zemalja, pokazali su da iako mnogi ne uspijevaju ostvariti više užitka u svojim domovima, otkrivanje sreće ne treba biti komplicirano - često ju možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri. Čak 45 % građana u Hrvatskoj tvrdi da im čist i uredan dom pomaže u održavanju dobrog mentalnog zdravlja – što ukazuje na to da uz dobru organizaciju možemo stvoriti životno okruženje u kojem ćemo se osjećati sretnije, spavanje je najvažnija aktivnost za našu dobrobit – kako tjelesnu (49 %), tako i mentalnu (46 %) za polovicu naših sugrađana dom je njihovo omiljeno mjesto, a čak 31 % njih dijeli ga sa svojim kućnim ljubimcima.

Foto: IKEA

Zabava, odnosno hobiji, kreativnost i igra doprinose većem užitku kod kuće, no mnogima je teško staviti ih na prvo mjesto. 11 % građana u Hrvatskoj kaže da im dom pomaže izraziti njihovu razigranu stranu, dok su za njih 29 % hobiji ključni dio njihova doma iz snova. U svome se domu dobro osjeća čak 70 % vlasnika domova, dok je taj postotak nešto niži kod podstanara i iznosi 49 %. Ljudi obožavaju druženje uz hranu pa tako 53 % građana Hrvatske kažu da je obrok skuhan kod kuće zdraviji, dok 27 % uživa u kulinarskim eksperimentima. S druge pak strane, 47 % građana Hrvatske tvrdi da im najveću radost donose zagrljaji s voljenima, a za 37 % njih to čini smijanje s bližnjima.

20 ideja za bezvremensko uređenje doma, s potpisom slavnog arhitekta i dizajnera
ikea
1/20

"Dom je mjesto sreće za dvije trećine ljudi na svijetu. No, jedna trećina ne uspijeva osjetiti tu sreću onoliko koliko bi htjeli. Naše izvješće o životu kod kuće otkriva da radost možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri. Mala svakodnevna djela mogu donijeti veliku razliku", istaknula je Belén Frau, globalna voditeljica komunikacija i pozicioniranja za IKEA maloprodaju (Ingka Grupa).

"Prisni odnosi, provođenje kvalitetnog vremena s voljenima i dom u kojem možemo biti ono što jesmo – ključni su. Pogotovo u ovim nesigurnim vremenima, dom treba pružiti i sigurnost i osjećaj zaštićenosti. U tvrtki IKEA želimo radost kod kuće učiniti pristupačnom za što veći broj ljudi."

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije