CVJETNI TRENDOVI

Crvena ruža više nije broj jedan, danas je najtraženije bijelo cvijeće

Cvijeće
VL
Autor
Antonela Vukorepa/VLM
20.01.2014.
u 09:00

Puno češće nego muškarci cvijeće kupuju žene, dok su najrjeđi kupci oni koji kupuju samo zato što moraju na stolu imati svježe cvijeće

Cvjećarnice su danas doslovce jedina poduzeća u kojima cvate cvijeće. Na nesreću obrtnika, samo doslovce, a ne baš i figurativno... Kriza nije zaobišla nikoga, a zagrebački cvjećari i te kako su je osjetili. U posljednjih pet godina, jednoglasno tvrde i oni s placa i oni koji rade u svojim lokalima, promet je pao više od 50 posto. Kupnja cvijeća svela se uglavnom na najnužnije prigode iako su cijene ostale iste ili su čak nešto niže nego prije 10-15 godina...

– Posla je puno manje čak i kod nas na Cvjetnom trgu iako se naizgled čini da mi svi dobro poslujemo. No, ne sjećam se kad je netko kupio buket za rodilju, obljetnicu braka ili rođendan. Kupuje se uglavnom kad se mora – objašnjava nam cvjećarka Tereza Burazin iz jednog od desetak lokala u srcu grada.

Tradicija preživjela

Obvezne prigode su Svi sveti, sprovodi, vjenčanja te rođendani ili diplome kada je jedan buketić čak i isplativiji poklon od bilo kojeg drugog. No, ipak postoji i određeni postotak “cvjetnih romantičara” zbog kojih opstaju cvjećarnice i tradicija kupovanja cvijeća kao geste i koji će ga kupiti radije nego, primjerice, kutiju keksa kad idu nekome u posjet.

– Imam kupce koji mi dolaze jednom tjedno i svaki put s različitim nakanama. Jednom kupuju buket kad idu na otvorenje izložbe, kad čestitaju nekome nekakav uspjeh ili pak kad idu na poslovni sastanak sa ženskom osobom – kaže Snježana Marinčić iz trešnjevačke cvjećarnice “Floris” koja ima 23-godišnju tradiciju.

Puno češće nego muškarci cvijeće kupuju žene, dok su najrjeđi kupci oni koji kupuju samo zato što moraju na stolu imati svježe cvijeće, zbog navike koje se ne mogu riješiti. Danas zaista malo tko kupuje cvijeće bez dobrog razloga. No, i tada, bitno je da je jeftino pa su se cvjećari prilagodili kupovnoj moći građana.

50-ak kuna za buket

– Buketići se mogu kupiti već po cijeni od 50 kuna pa sve do 200 iako bi mu realna cijena bila 400 kuna. Ljudi prosječno potroše 100-150 kuna, malo tko izdvaja više – tvrde naše cvjećarke.

Iako su, kao i u modi, dopuštene svakojake kombinacija boja u buketima, posljednjih je godina primjetan općeprisutni trend. Baš kao i u interijerima, bijela boja “zavladala” je buketima i aranžmanima.

– To je trend koji je nametnuo namještaj. Kupci jednostavno žele da im se cvijeće uklapa u prostori. Zato su već nekoliko godina jako traženi bijeli adventski vijenci – ističe Snježana.

Bijelo cvijeće najpopularnije je i za vjenčanja i krstitke, a trenutačno su, osim bijelih ruža, najpopularnije bijele hortenzije i amarilisi.

– Trenutačno “vladaju” ruže, a uskoro slijede tulipani pa zatim zumbuli. No, za cvijeće je ipak najvažnije da je sezonsko i svježe – napomenula je Snježana Marinčić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije