Na ISH sajmu u Frankfurtu predstavljeni su najnoviji trendovi u uređenju kupaonica, ali se raspravljalo i održivoj tehnologiji, odgovornoj uporabi vode i inteligentnim rješenjima u domovima.
O aktualnostima sa sajma, budućnosti tehnologije i kupaonicama općenito razgovarali smo s Michaelom Seumom, glavnim dizajnerom GROHE-a. Taj njemački brend prošle je godine osvojio 63 nagrade, a samo u siječnju i veljači ove godine već se može pohvaliti s 30 nagrada.
- Napravili smo preokret od kompanije koja je bila orijentirana isključivo na proizvode prema tome da sad stvaramo cijelu lifestyle priču - kaže Seum, kojem je teško izdvojiti čime se najviše ponosi. Ipak, ističe slavine nastale 3D print tehnologijom i Atrio Private Collection. Michael Rauterkus, izvršni direktor GROHE AG-a izjavio je:
-Dizajn naših novih slavina je nevjerojatan. One nezamislivo čine mogućim. Ono što vidite je budućnost dizajna. Za potrošače, to je budućnost vlastite kreativnosti i konačne personalizacije. Vjerujemo da će 3D print tehnologija promijeniti doživljaj vode u kući jer je to krajnji spoj prilagodbe i industrijske proizvodnje.
Seum je objasnio da je najteže dizajnirati upravo 3D tehnologiju, a kad je prvi model stavio direktoru na stol, direktor ga je pitao mogu li oni to napraviti. Kaže da je direktor začuđeno to gledao, mislio je da je nemoguće, a na kraju su uspjeli dizajnirati prvu takvu slavinu, koja će “premijeru” imati u norveškom restoranu “Under“ koji se uskoro otvara. U prvi plan stavio je potrošače koji su iz pasivne potrošnje prešli na preuzimanje kontrole nad stvaranjem novih životnih prostora, a riješio je i vječnu dvojbu, tuš ili kada:
Prostori su često ograničeni pa korisnici i dalje biraju tuševe, ali to sve ovisi o tržištu, a veliki su hit samostojeće kade.
Savršenu kupaonicu opisuje kao minimalističku, otvorenu, s velikim prozorima, mnogo prirodnog svjetla i vanjskim tušem.
U GROHE-u napominju da su granice između stambenih prostora sve neodređenije pa se, primjerice, kupaonica otvara prema spavaćoj sobi i postaje važan dio doma. U budućnosti će nastojati ponuditi rješenja za ključne svjetske probleme poput uporabe vode i higijenskih standarda, a istodobno žele pratiti klijente i potrošače u stvaranju životnog prostora kakav žele.