Svaki novi (prehrambeni) proizvod zahtjeva i svoj vizualni identitet. Sudeći po nekim proizvodima na policama dućana mogli bismo nažalost zaključiti suprotno. No ne i kod nove linije prešanih ulja Biosativa. Već na prvi pogled upada u oči jednostavan, pročišćen, ali zanimljiv i prije svega promišljen dizajn koji razmišlja ekološki. Njegova autorica je Nigra Negoević, 29-godšnja grafička dizajnerica iz Zagreba, kojoj ovo nije prvi put da radi vizualni identitet za ulje.
Prvi 'packaging' radila je u suradnji sa svojim kolegicama Katarinom Perić i Maritom Bonačić za ulja sv. Ivan za koje je dobila nagradu Cropak u kategoriji dizajn u cjelini i kasnije još i Red Dot Award.
- Reklo bi se da me očito hoće ulja. Ulje je vrlo plemenit proizvod i u Hrvatskoj imamo niz kvalitetnih uljara čije proizvode treba istaknuti na tržištu, a tu nastupa dizajn koji krajnjem korisniku mora govoriti nešto o sadržaju boca koje vidimo na policama - komentira mlada dizajnerica te dodaje kako su joj vlasnici Biosative došli s prijedlogom da napravi packaging, no priča se proširila o na kompletan vizualni identitet serije proizvoda, od koji su neki već na policama, a mnogi još u razvoju tako da suradnja i dalje traje.
No, svi idući proizvodi imat će prepoznatljiv štih 'retro' pakiranja, kojem najviše pridonosi odabir papira odnosno prirodnog natrona kao materijala. On nas naime podsjeća na neka prošla vremena. Iako, Negra Nigoević ne bi baš svoj dizajn opisala kao retro s obzirom da je danas retro zapravo jako in, odnosno u trendu.
Ulja su punjena u boce od tamnoga stakla kako sunčeva svjetost ne bi negativno utjecala na njih, a dodatnu zaštitu pružaju i Negrini tuljci u koje su ulja pakirana. Usto, nakon što se ulje potroši, tuljac može ostati kupcu u kuhinji. U njega se, primjerice, mogu odlagati začini ili čajevi.
- Na neki način tako smo zbrinuli otpad, jer ambalaža nije u funkcji 'otvori proizvod i baci pakiranje'. Time se priča sa zdravim proizvodom i pametnim dizajnom zaokružila, budući da se ova prešana ulja prodaju u dućanima zdrave hrane.
- Vizualni identitet ulja treba se obratiti kupcima upravo na taj način – objašnjava Nigra Nigoević koju interesiraju razni segmenti u njezinoj struci. U svakom naime pronađe nešto što je dodatno zainteresira. No ističe kako posebno voli raditi na projektima koji zahtijevaju neku kompleksniju vrstu tiska, izrade i dorade te knjige i packaging jer na kraju kad se otisne rješenje koje se mjesecima radilo na računalu, može se primiti i u ruke i osjetiti materijal pod prstima.
>>Vintage posteri iz Koprivnice: nadahnjuju svaki prostor
jesu li to tuljci od wc papira, takvih tuljaca ima i previse jer ih se nesmije bacat u wc