velika obljetnica

IKEA slavi 80 godina dizajnerskog naslijeđa, pogledajte kako je to izgledalo na samim počecima

Foto: IKEA
1/14
28.07.2023.
u 11:16

U početku je IKEA bila mala tvrtka za narudžbu poštom u kojoj je narudžbe ispunjavao tinejdžer Ingvar na svom biciklu. Brend je sada zastupljen na 62 tržišta s 460 IKEA trgovina, 700 milijuna fizičkih kupaca i 2,6 milijardi online posjeta te više od 20 milijuna preuzimanja IKEA aplikacije u poslovnoj godini 2022.

Dana 28. srpnja 1943. Ingvar Kamprad, tada 17-godišnjak, osnovao je tvrtku IKEA u gradiću Älmhultu u švedskoj pokrajini Småland. Danas IKEA slavi 80 godina poduzetničkog duha, inovacija i zajedničkog stvaranja sa znatiželjnim, skromnim i pozitivnim pogledom na budućnost - lansiranjem nove kolekcije koja odaje počast kultnim IKEA dizajnima.

Foto: IKEA

Dok popularnost vintage namještaja nastavlja rasti, IKEA objeručke prihvaća svoju prošlost i slavi 80. obljetnicu lansiranjem nove kolekcije koja odaje počast kultnim IKEA dizajnima. Kolekcija Nytillverkad sadrži namještaj, posteljinu i dodatke sa svježim, odvažnim i radosnim pogledom na klasične komade. Prvi dio revitaliziranih proizvoda već je dostupan u robnoj kući IKEA Zagreb, a daljnja lansiranja planirana su tijekom sljedećih nekoliko godina.

Foto: IKEA

„U tvrtki IKEA ponosni smo na svoje nasljeđe i želimo ga proslaviti vraćanjem nekih od naših najpoznatijih dizajna uz integriranje najnovije tehnologije i materijala. Kolekcija Nytillverkad spaja klasični dizajn s modernim standardima, a srž svega je jednostavnost, funkcionalnost, odvažni izražaj i razigranost – baš kao IKEA!”, kaže Johan Ejdemo, globalni menadžer dizajna, IKEA of Sweden.

Foto: IKEA

Među najpoznatijim predmetima su LÖBBACKEN stolić za kavu, ponovno osmišljena verzija kultnog LÖVET stolića; BONDSKÄRET stalak za kapute - novi odvažni izgled SMED stalka za kapute koju je izvorno dizajnirao Rutger Andersson; te DOMSTEN stolac, nova interpretacija JERRY stolca koji je dizajnirala Karin Mobring 1970-ih. Kolekcija također uključuje uzorke švedskog dizajnera tekstila Svena Fristedta, koji zrače odvažnom i živopisnom estetikom osamdesetih. Kolekcija ostaje vjerna izvornom dizajnu, ali ga ponovno osmišlja u upečatljivim nijansama i ažuriranim materijalima, što rezultira nizom proizvoda koji se usuđuju biti doista bezvremenski.

Foto: IKEA

U početku je IKEA bila mala tvrtka za narudžbu poštom u kojoj je narudžbe ispunjavao tinejdžer Ingvar na svom biciklu. Brend je sada zastupljen na 62 tržišta s 460 IKEA trgovina, 700 milijuna fizičkih kupaca i 2,6 milijardi online posjeta te više od 20 milijuna preuzimanja IKEA aplikacije u poslovnoj godini 2022. (1. rujna 2021. – 31. kolovoza 2022.). Tim od 231.000 IKEA djelatnika diljem svijeta pomaže u stvaranju boljeg svakodnevnog života za što više ljudi.

Foto: IKEA

Stvaranje boljeg života kod kuće po pristupačnim cijenama koje odgovaraju novčanicima svih veličina oduvijek je bilo polazište tvrtke IKEA. To je postignuto znatiželjom o ljudskim životima, potrebama i snovima kod kuće te jedinstvenim nasljeđem od 80 godina inovacija, rješenja i kultnih proizvoda. Kako bi odala počast ovoj baštini, IKEA neprestano pokušava učiniti stvari boljima, ostajući u blizini stalno razvijajućih potreba i želja što više ljudi.

Foto: IKEA

„Dok gledamo u svojih sljedećih 80 godina, činimo to s vodeće pozicije i sa znatiželjnim, pozitivnim ali skromnim pogledom. Nastavit ćemo se zauzimati za što više ljudi, kao i inovirati, predviđati buduće trendove i testirati nove načine rada koji odražavaju potrebe ljudi i planeta, neprestano prilagođavajući i transformirajući naše poslovanje. Zajedno s našim djelatnicima, kupcima, dobavljačima, partnerima i podupirateljima nastavit ćemo voljeti prošlost i stvarati budućnost. Kao što je Ingvar jednom rekao: Većinu stvari još treba učiniti – veličanstvena budućnosti!”, kaže Jesper Brodin, glavni izvršni direktor Ingka grupe.

Foto: IKEA

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije