Želite li prodati svoju nekretninu u realnom roku, valja se pridržavati i nekoliko korisnih savjeta.
Prije samog oglašavanja nekretnine pripremite svu potrebnu dokumentaciju kojom će i posrednik u prodaji, ali i potencijalni kupac moći iščitati sve važne podatke vezane uz nekretninu. Najvažniji dokument je vlasnički list i energetski certifikat, a dobro je kontaktirati i s procjeniteljima kako biste se na tržištu pojavili s realnom cijenom. Imate li ga, dobro je budućem vlasniku ponuditi i tlocrt kuće ili stana, a pogotovu je zanimljiva projektna dokumentacija koja pokazuje gdje su smještene instalacije.
Odaberite agenciju, ali pri tome pazite da bude licencirana i upisana u Registar posrednika Hrvatske gospodarske komore. To se može provjeriti na web stranicama ili konkretnim uvidom u samoj agenciji prije potpisivanja ugovora o posredovanju. Ne poslujte s nezakonitim tvrtkama jer uz to što su nestručne krše i zakon. Primjerice, nemaju ni policu osiguranja od eventualno počinjene štete. Osigurajte posredniku i potencijalnim kupcima dolazak i pregled nekretnine – ovlaštenom prodavatelju možete dati ključ da sam organizira vrijeme obilaska nekretnine. Ali budite fleksibilni i kad je god to moguće prilagodite se satnici koju nudi potencijalni kupac.
– Dugogodišnje iskustvo u radu pri posredovanju dalo je nekoliko zlatnih pravila kako nekretninu prodati u realnom vremenu i na zadovoljstvo prodavatelja i kupaca i tih se pravila valja držati – ističe Vice Šantak, direktor Rivalitas nekretnina, naglašavajući ujedno da se pridržavanjem sedam važnih savjeta štedi i vrijeme i novac.
Postavite realnu cijenu
Većina prodavatelja cijenu formira tako da pogleda oglase za svoj dio grada i tako odluči koliko će tražiti za svoju nekretninu. To je pogrešno jer svaka nekretnina ima svoje specifičnosti pa cijenu treba formirati po detaljima i za svaku posebno. A osim toga, takvo „copy-paste“ određivanje cijena unosi nered na tržište i stvara se lančana reakcija oglašavanja po nerealnim cijenama. Oglasnici nisu realni pokazatelji ostvarivih cijena na tržištu.
Lokacija opravdava cijenu
Svaka lokacija nosi određeni dio cijene, no to ne može biti jedini kriterij. Nekretnina koja se treba adaptirati ne može imati približno sličnu cijenu kao uređena. Jednako tako ne može se uspoređivati nova nekretnina na istoj mikrolokaciji.
Emocije kupuju
Velika emotivna vezanost uz nekretninu, nerealna želja da se kupi nešto drugo, primjerice dva manja stana, također su razlozi zbog kojih prodavatelj postavlja neostvarivu cijenu. Što se nekretnina dulje prodaje, potencijalni kupci zaključuju da se radi o nekretnini s manom. Takve nekretnine se u pravilu kasnije prodaju po cijeni koju agencije predlože na početku oglašavanja, a nerijetko i po nižoj cijeni. U tom slučaju prodavatelj više gubi, primjerice i zbog činjenice da je nekretnina stajala prazna, a režije dolaze...
Odaberite posrednika
Stručni agent će vam predložiti trenutačnu najbolju ostvarivu cijenu, dovesti ozbiljne kupce i na pravilan način predstaviti nekretninu. Poslušajte savjete agenta. Posredovanje u prometu nekretninama je njegov posao.
Privucite kupca izgledom
Potencijalni kupac treba se dobro osjećati u prostoru koji razgleda. Zbog toga će i kupiti nekretninu. Ako za nekoliko minuta i bez komentara iziđe iz nekretnine, znači da ga atmosfera
ne privlači. Dojam svakako poboljšava čist i svijetao stan, nenatrpan stvarima. Zainteresirani treba gledati nekretninu bez ometanja. Nije dobro već pri prvom gledanju potencijalne kupce zasipati mnoštvom informacija. Treba pustiti posredniku da predstavi nekretninu, a zainteresiranima da osjete prostor. Ako im se svidi, sigurno će pitati što ih zanima.
Dokumentacija
Svi spomenuti savjeti nemaju smisla ako dokumentacija nekretnine nije uredna. Izradite energetski certifikat, jer tako kupac zna kolike troškove za režije može očekivati.
Ovaj novinar očito ne čita oglase nekretnina.