Navike kućanstava

Zagrepčani ne upravljaju racionalno i štedljivo svojim domaćinstvima

promo
Shutterstock
12.12.2016.
u 08:51

Koliko nam energije neprimjetno klizi kroz prste pokazuje istraživanje koje 
je u Zagrebu provela IKEA

Uvijek je zanimljivo vidjeti, crno na bijelo, kako živimo, na što trošimo i gdje nam novac doslovno klizi kroz prste. Upravo je takvo istraživanje o održivim navikama Zagrepčana koje je provela IKEA Hrvatska na uzorku od 350 građana. Rezultati su pokazali da većina ne štedi resurse poput električne energije i vode te da često bacamo hranu.

Visoki troškovi grijanja

– Smatramo da svatko od nas može učiniti više kada su u pitanju održive navike, a da pritom ne mora učiniti neke radikalne promjene u svojoj svakodnevici. Ponekad je dovoljno samo ugasiti uređaj koji ne koristimo, a što, prema rezultatima istraživanja, ne čini više od 40% zagrebačkih kućanstava – istaknuo je Hrvoje Dragušica, IKEA-in stručnjak za održivi razvoj.

Računi za grijanje su visoki, a različiti načini uštede uglavnom se ne koriste. Prosječan račun za grijanje zagrebačkih kućanstava iznosi 426 kuna, što je za većinu (65%) velik trošak. Ipak, većina ne vodi računa o načinima uštede pa se tako više od 57% zagrebačkih kućanstava tijekom zime grije na temperaturi višoj od 23 stupnja, dok se tijekom ljeta njih gotovo 52% hladi na temperaturi nižoj od 22 stupnja. Električnu energiju moguće je, dakako, uštedjeti i gašenjem uređaja kada nisu u upotrebi. No, više od 40% građana Zagreba to ne čini, a ekspresni lonac koristi nešto manje od 30% građana.

Devedeset ambasadora

Dok to u nekim europskim gradovima, poput Berlina, postaje uobičajena praksa, u Zagrebu više od 60% građana ne dijeli prijevoz sa svojim kolegama. Kada je u pitanju potrošnja vode, prosječan mjesečni račun iznosi 202 kune. Nešto manje od polovice zagrebačkih kućanstava suđe pere ručno, a slavina je kod 1/3 zagrebačkih kućanstava cijelo vrijeme otvorena. U sušilici rublje suši 18% građana Zagreba. Više od 73% Zagrepčana baca hranu, a otpad sortira manje od 60%. Građani Zagreba u kupnju namirnica najčešće odlaze svaki dan ili 2-3 puta tjedno, a njih oko 95% preferira hranu domaćih proizvođača. Ostaci hrane se uglavnom koriste; oni koji koriste ostatke hrane, najčešće su motivirani uštedom novca, a uglavnom ih koriste za pripremu nekog drugog jela. Gotovo 90% građana Zagreba ne kupuje stari namještaj, ali 61% njih u budućnosti bi besplatno koristilo uslugu trgovine namještajem u sklopu koje bi trgovina preuzela njihov stari namještaj pri kupnji novog. Na temelju tih navika, IKEA je odlučila pokrenuti projekt “Male promjene, velike uštede” u sklopu kojeg će biti odabrano 20 ambasadora kojima će pokloniti 3000 kuna za kupnju proizvoda IKEA koji pridonose održivijem životu kod kuće i krenuti s njima na šestomjesečno održivo putovanje.     

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije