važnost kretanja

Slovačka tvrtka gradi mjesta za ulični trening diljem Hrvatske za ljude svih dobi

20.02.2025.
u 10:13

U Hrvatskoj tvrtka zasad ima sedam projekata na području Zadra i okolnih otoka, na ove godine planiraju širenje. Imaju već više od 50 upita jedinica lokalne samouprave i turističkih poduzeća i vjeruju kako će za najviše dvije godine ući među top 3 ponuditelja na hrvatskom tržištu

Vanjske i unutarnje konstrukcije za vježbanje, dječja igrališta, fit-parkovi, vanjski fitness uređaji, penjačke stijene, sportski tereni, urbana oprema, antistres gumene podloge. Sve je to u fokusu inovativne i dinamične tvrtke Octago čija je vizija pokrenuti Hrvatsku. Osim gradnje, posvećeni su i obrazovanju u području općeg zdravlja građana putem predavanja, tečajeva i festivala u školama.
Priča ove slovačke tvrtke počela je 2014. kada je skupina mladih ljudi s pozitivnim stavom prema sportu svoju strast odlučila pretvoriti u posao. Tražili su način kako aktivno i smisleno provesti svoje slobodno vrijeme, a tada su se gorljivo posvetili vježbanju uz pomoć težine vlastitog tijela, kalistenici.

Kako u njihovu gradu tada nije bilo prostora za takvu vježbu, obratili su se tadašnjoj upravi sa zahtjevom da se stvori teren za ovakve sportske aktivnosti. Njihove preporuke, savjeti i entuzijazam oduševili su gradsku upravu te su uspjeli sagraditi dosad najveće workout igralište u Slovačkoj. Zahvaljujući tom koraku, zajednice drugih gradova počele su od njih tražiti za pomoć u cijelom procesu gradnje workout igrališta. Tada su odlučili svoju strast pretvoriti u posao i osnovali su tvrtku Octago. Vizija im je bila omogućiti ljudima da smisleno provode vrijeme radeći na svom tijelu i zdravlju.

Tijekom godina neprestano su proširivali svoj asortiman proizvoda sve do današnjeg oblika. Kao mladim poduzetnicima i sportašima stalo im je do društvenog i održivog poduzetništva. Grade mjesta na kojima ljudi svih dobi mogu aktivno provoditi vrijeme radeći na sebi. Mjesta na kojima se ljudi susreću, sklapaju nova prijateljstva, stvaraju zajednice i priče. Vježbe i aktivnosti na otvorenom sada su u prvom planu i ljudima je stalo do okružja u kojem će vježbati ili će se ondje igrati njihova djeca. Stoga neprestano nastoje modernizirati i prilagođavati svoje proizvode i prostore kako bi svima omogućili maksimalnu udobnost. Zahvaljujući pametnim rješenjima njihovih partnera, ne zaboravljaju ni edukaciju korisnika ili inovacije.

Od uspješnog startupa koji je osvojio Studentsku poduzetničku nagradu 2015. osnivači su uspjeli su stvoriti rastuću tvrtku koja se širi izvan slovačkih granica. Danas Octago iza sebe ima više od 500 uspješno realiziranih projekata u pet europskih zemalja. Tvrtka je 2021. proširila svoje djelovanje i na hrvatsko tržište, a planiraju i daljnje širenje na tržišta srednje i istočne Europe te Bliskog istoka.

Kako ističu, u Hrvatskoj ima dosta sredstava iz Ministarstva turizma i sporta i Ministarstva demografije koja subvencioniraju jedinice lokalne samouprave za obnovu i gradnju dječjih igrališta i sportskih terena, tako da ove godine očekuju procvat ulaganja u sportsku infrastrukturu u cijeloj zemlji.

– Octago u Slovačkoj posluje već deset godina, dok u Hrvatskoj imamo tvrtku u posljednje dvije godine. Ja sam im se pridružio lani kako bih razvio poslovanje u Hrvatskoj i Sloveniji, a ove će godine fokus biti na Hrvatskoj. Ovo je dobra prilika za to da gradske uprave, općinske načelnike pa i hotele, kampove i shopping centre osvijestimo da osim samog asfaltiranja i betoniranja mogu napraviti i nešto dobro za lokalnu zajednicu poput hortikulture, sprava za vježbanje za odrasle, dječjih igrališta i tako dalje – kaže Krešimir Dvorski, business development menadžer Octaga za hrvatsko i slovensko tržište, koji je prošle godine započeo suradnju s ovom tvrtkom.

Octago sve svoje proizvode dizajnira, proizvodi i testira u proizvodnoj hali u mjestu Vranov nad Toplou. Budući da rade u skladu s europskim standardima, za opremu imaju ateste i certifikate. Sva igrala i sprave za vježbanje imaju betonski temelj kako bi bile čvrsto ugrađene u podlogu. Na spravama za vježbanje nalaze se QR kodovi za pristup aplikaciji s primjerima vježbi pa vježbači mogu uz pomoć toga mogu sastaviti svoj trening. U proizvodnji koriste najsuvremenije 3D tehnologije za modeliranje, CNC, vodene, laserske i strojeve za savijanje.

U izradi modela setova oslanjaju se na na vlastito iskustvo i povratne informacije aktivnih vježbača. Sve dimenzije i izgled dijelova nisu slučajni, već se temelje na izvornim preporukama korisnika. Jedini u Slovačkoj koriste okrugle stupove u kombinaciji s posebno dizajniranim prstenom koji drži vratila i druge dijelove. U svojim spravama uspjeli su spojiti dizajn s funkcionalnošću i kvalitetom.

Prošle godine vlasnici tvrtke prepoznali su potencijal hrvatskog tržišta. Proveli su istraživanje i utvrdili da su po kvaliteti ponude i širini asortimana u samom vrhu, a cjenovno među najpovoljnijima.

U Hrvatskoj tvrtka zasad ima sedam projekata na području Zadra i okolnih otoka, na ove godine planiraju širenje. Imaju već više od 50 upita jedinica lokalne samouprave i turističkih poduzeća i vjeruju kako će za najviše dvije godine ući među top 3 ponuditelja na hrvatskom tržištu.

– Na javnim natječajima često se traži dvadesetak različitih sprava za vježbanje ili igrala za dječja igrališta. Pojedine tvrtke nemaju sve to u asortimanu pa uzimaju podizvođače. Naš asortiman jedan je od najširih na tržištu, a uz to su sve sprave certificirane i garantirana im je kvaliteta i dugovječnost, što je jako važno, pogotovo kad se radi na javim površinama i pod utjecajem vremenskih prilika, vlage, kiše, snijega, dok na moru najviše šteti morska sol – dodaje Dvorski.

Sprave su rađene od aluminija i inoxa te imaju zaštitni premaz i antikorozivna svojstva. Kvaliteta montaže također je važna, jer možete imati najbolju opremu, ali ako je ona neodgovorno ili nestručno postavljena, može se dogoditi nezgoda. U slučaju padova također su važne i antistres gumene podloge.

Prilikom nedavnog obilaska realiziranih projekata u Zadru, Novalji na Pagu i Ugljanu nigdje nisu zabilježeni nikakvi problemi, osim jednog slučaja manjeg vandalskog devastiranja u Novalji. To je nešto na što izvođač ne može utjecati, ali tvrtka zato u jamstvenom roku popravlja i sanira ta oštećenja, jer osim same prodaje i montaže nude i uslugu održavanja.

Street workout pravi je izbor za sve gradove i općine koje žele učiniti nešto dobro za svoju lokalnu zajednicu, a da to pritom bude dugotrajno, atraktivno, moderno i u skladu s europskim standardima.

– Djecu treba od malih nogu poticati da manje vremena provode na ekranima mobitela i računala, a više na igralištima. Ja sam osobno po četiri sata napucavao loptu na košarkaškom igralištu, išao na trčanje ili vozio bicikl, dok se danas djeca sve manje kreću u prirodi, sve manje se bave sportom na svježem zraku. Istina, vježbati se može i u zatvorenom prostoru, primjerice u teretani, ali drukčiji je dojam ako vježbate na otvorenom, u našim street workout parkovima, trčite u šumi ili plivate u moru. Poanta je biti što više aktivan na svježem zraku – ističe Dvorski.

Zaštitni znak proizvodnog asortimana tvrtke upravo su sprave za street workout ili uličnu vježbu, odnosno fizički trening na otvorenom, najčešće u javnim parkovima i na ulicama. Riječ je o sportskoj disciplini koja je zapravo kombinacija atletike i gimnastike, a sve što korisniku treba da bi sudjelovao u ovakvom treningu jest – njegovo tijelo.

Ideja o osnivanju Octaga i nastala je zahvaljujući tome što su trojica suvlasnika bila pasionirani vježbači na otvorenom. Uz te početke vezana je i jedna anegdota. Naime, grad Piešťany na sjeveru Slovačke, u kojem je tvrtka osnovana, nije imao adekvatan teren za takvo vježbanje. Stoga su dečki prilikom vježbanja modificirali sprave na svoju ruku, pa su imali problema s komunalnim redarima. Pozvani su na razgovor u gradsku upravu gdje su ih prozvali za "uništavanje" sprava i pitali ih zašto to rade. Oni su im objasnili da se ne radi ni o kakvom uništavanju, a svoju vještinu u tom području demonstrirali su gradnjom probnog igrališta. Na kraju im je grad dao zadatak da projektiraju pravi street workout teren. Tako su oni zapravo iz hobija pokrenuli vlastiti biznis.

Tvrtka Octago, koja se prvotno fokusirala na proizvodnju i realizaciju sportskih terena za street workout, s vremenom je proširila svoj portfelj proizvoda na dječja igrališta, vanjske fitness sprave, penjačke zidove, sportske terene i mjesta za razne aktivnosti i odmor.

– Octago je posljednjih godina prirodno rastao i neprestano smo dodavali nove proizvode u svoj portfelj. Budući da želimo omogućiti kretanje zaista svima, ne samo kod kuće, već i u inozemstvu, promjena korporativnog identiteta i stvaranje novih kategorija proizvoda za bolji pregled kupaca bili su za nas potpuno jednostavni i prirodni – kaže Timotej Keher, suosnivač tvrtke Octago.

Prijelaz na nova tržišta, povećanje proizvodnih kapaciteta, povećanje zaliha, proširenje tima i novi uredski prostori ugodne su brige s kojima se počeo suočavati Octago. Domaće tržište za njih je postalo pretijesno i pomalo zasićeno. Svjesni kvalitete svojih proizvoda, prepoznali su potencijal rasta u inozemstvu. Ulazak na nova tržišta s osnivanjem lokalnih podružnica učinio ih je jednim od dominantnih igrača u ovom području, s jasnom vizijom i ciljevima te ambicijom da napreduju na tim tržištima nekoliko godina i u budućnosti prošire svoje djelovanje i u drugim zemljama.

Posljednjih godina percepcija ljudi znatno se promijenila, a pandemija je taj proces samo ubrzala. Vježbanje i kretanje više se ne doživljavaju kao domena određene skupine ljudi, poput bodybuildera, fitness entuzijasta i profesionalnih sportaša, već kao nešto što većina ljudi smatra prirodnim dijelom dana, povećavajući fizičku i mentalnu dobrobit i opuštanje.

– Ponosni smo što danas možemo graditi mjesta gdje ljudi mogu provoditi svoje vrijeme aktivno i smisleno, radeći na sebi i s osjećajem koji im donosi radost. Naš je cilj postići takav osjećaj za svaku generaciju ili skupinu ljudi. Kretanje je važnije nego ikad – ističe Keher.
Vizualni identitet i strategije brenda, iza kojih stoji poznati slovački marketinški stručnjak Pavol Minár i njegova tvrtka Inspirations Minar, omogućuju Octagu jednostavnu komunikaciju proširenja i inovacija u portfelju proizvoda.

Octago pri ekspanziji ne zaboravlja ni na društveni aspekt svog poslovanja, na što su od početka djelovanja stavljali naglasak. Cijeli svijet proživljava razdoblje brze transformacije, a ova industrija nije iznimka.

– Promjene u našoj tvrtki došle su potpuno prirodno. One odražavaju aktualne trendove i prilagođavaju im se. Osim toga omogućuju nam jednostavnu komunikaciju smjera brenda, ubrzavaju ulazak na nova tržišta i jasno prenose našu poruku – objasnio je Timotej.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije