hansgrohe

Od male radionice u Schwarzwaldu do globalnog igrača

Hansgrohe
01.12.2021.
u 10:12

Ono što je počelo prije 120 godina s tri zaposlenika u Schiltachu u Schwarzwaldu sada je Hansgrohe grupa,međunarodni stručnjak za opremu i tuševe s oko 4700 zaposlenika

Postoje tri karakteristike koje se provlače poput niti kroz Hansgroheovu korporativnu povijest i koje su odlučujuće pridonijele uspješnom razvoju Hansgrohe grupe. S neiscrpnom strašću prema elementu vode, održivom inovativnom snagom i stalnom potragom za savršenstvom, stručnjak za opremu i tuširanje postao je globalni igrač u sanitarnoj industriji od svog osnutka prije 120 godina. U Schiltachu, vrlo inovativnoj regiji Schwarzwald (Black Forest / Crna šuma), gdje srce tvrtke i danas kuca, Hans
Grohe, obučeni krojač iz Luckenwaldea u istočnom dijelu Njemačke, počeo je proizvoditi metalne proizvode s tri zaposlenika. Danas, s oko 4.700 zaposlenika, Hansgrohe se smatra jednim od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Tvrtka prodaje visokokvalitetne proizvode pod svojim markama AXOR i hansgrohe, od kojih se većina proizvodi u Njemačkoj, u svom sjedištu u Schiltachu i obližnjem Offenburgu. Također ima inozemne proizvodne kapacitete u Francuskoj, Kini i SAD-u. U svijetu, sanitarni stručnjak upravlja s 32 tvrtke i 22 prodajna ureda i opskrbljuje slavine i tuševe u više od 146 zemalja širom svijeta.

Foto: Hansgrohe


Bez sumnje, to je bio hrabar korak koji je Hans Grohe napravio dvije godine nakon prelaska iz Luckenwaldea u Schiltach. U to je vrijeme okrenuo leđa tkanju i otkrio proizvodnju metalnih proizvoda kao što su mjedene tave, dijelovi sata ili rozete od štednjaka za sebe. Od samog početka, tuševi od lima također su bili dio asortimana male tvrtke Hansa Grohea. Izumitelj je imao pravi instinkt: početkom 20. stoljeća u modu je došla privatna kućna kupaonica, a Hans Grohe ubrzo se u potpunosti specijalizirao za metalnu robu za sanitarni sektor. U desetljećima koja su slijedila, strastveno se posvetio daljnjem razvoju svojih tuševa i brzo napredovao
da postane stručnjak za tuširanje u njemačkoj sanitarnoj industriji. Sa svojim idejama odigrao je odlučujuću ulogu u oblikovanju Hansgroheove korporativne povijesti i budućnosti kulture tuširanja. Od 1928. godine, njegov ručni tuš razvio se u udobnu alternativu nadglavnom tušu koji je u to vrijeme bio uobičajen. Njegove ideje nastavile su oblikovati stil moderne tehnologije tuširanja već desetljećima. Čak i u dobi od 82 godine, osnivač tvrtke postigao je potez sanitarnog genija: Izumio je šipku za tuš , na kojem se ručni tuš mogao namjestiti na bilo kojoj visini - danas standard u kupaonicama diljem svijeta.

Foto: Hansgrohe


Uz osnivača tvrtke Hansa Grohea, koji je vodio posao 54 godine, prije svega njegov najmlađi sin Klaus imao je odlučujući utjecaj na razvoj sanitarnog stručnjaka. Pridružio se očevoj tvrtki 1968. godine i vodio je 33 godine od 1975. nadalje, razvijajući Hansgrohea od njemačkog stručnjaka za odvod u jednog od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Hansgrohe Grupu ne treba miješati s Groheom: Friedrich Grohe, drugi najstariji sin osnivača Hansa Grohea, napustio je Schiltach i dvije godine kasnije preuzeo tvornicu slavina u Hemeru, u sjeverozapadnom dijelu Njemačke. Ova tvrtka danas je poznata kao Grohe i upravlja se kao brand japanske korporacije Lixil. U Hansgroheu u Schiltachu Klaus Grohe preuzeo je dužnost 1977. godine i iste godine predstavio ime marke hansgrohe. Prvi put je zaštitu okoliša i održivost učinio problemom u sanitarnoj industriji, potaknuo razvoj proizvoda koji štede energiju i vodu te obratio pozornost na ekološki prihvatljivu proizvodnju koja štedi resurse. Lansiranjem marke AXOR 1993. godine Klaus Grohe postavio je temelje za stvaranje kultnih objekata za luksuzne kupaonice i kuhinje. Od tada, u suradnji sa svjetski poznatim arhitektima i dizajnerima, slavine, tuševi i pribor stvoreni su u širokom rasponu stilova i prema najvišim standardima kvalitete.
Ovi prepoznatljivi dizajnerski objekti još su jedan izraz strasti prema savršenstvu koju je Klaus Grohe usadio u tvrtku. Njegov stil upravljanja karakterizirao je njegov pragmatičan pristup i energičan nagon, ali i prizemni karakter. Njegov moto kao perfekcionista bio je: "Dobro je neprijatelj boljeg." Predsjedao je Nadzornim odborom Hansgrohea od 2008. do 2015. godine i sada je njegov počasni predsjednik.

Foto: Hansgrohe

Dva najstarija sina Klausa Grohea nastavila su obiteljsku tradiciju u operativnom poslu. Richard Grohe bio je zamjenik predsjednika Izvršnog odbora od 2008. do 2016. godine. Razvio je hansgrohe u svjetski poznati premium brand s brojnim inovacijama. Njegov brat Philippe vodio je dizajnerski brand AXOR od 2001. do 2016. godine. U svom mandatu surađivao je s mnogim renomiranim dizajnerima kao što su Philippe Starck, Antonio Citterio ili Patricia Urquiola i pomogao brandu da postigne svoj međunarodni nastup. Oba brata dala su značajan doprinos uspjehu Hansgroheove korporativne povijesti u novom tisućljeću i postavila temelje za
transformaciju Hansgrohe grupe iz obiteljskog u srednju korporaciju. Braća su odstupila s izvršnih dužnosti 2016. Od tada je osnivačka obitelj pratila tvrtku iz perspektive dioničara. Od svibnja 2018. sin Klausa Grohea Richard član je Nadzornog odbora Hansgrohe grupe, koja se vodi kao europsko javno društvo s ograničenom odgovornošću, ali nije uvrštena na burzu.

Hans Juergen Kalmbach vodi tvrtku kao predsjednik Izvršnog odbora od 1. kolovoza 2018. Diplomirao je poslovnu  administraciju, a karijeru je započeo u Hansgrohe Grupi 1998. godine. Od tada je obnašao nekoliko nacionalnih i međunarodnih rukovodećih pozicija, od kojih je nedavno bio odgovoran za međunarodnu prodaju kao član Izvršnog odbora. "Potičemo strukturne promjene kroz učinkovite procese, ciljanu strategiju rasta i daljnji razvoj naše korporativne filozofije. Čineći to, danas imamo koristi, i imali smo koristi u prošlosti, od kvaliteta koje su razlikovale Hansgrohe i učinile ga jakim 120 godina", kaže Hans Juergen Kalmbach.
"Prvo, iz kulture kvalitetno orijentiranih inovacija koja je rasla i prakticira se u svim područjima tvrtke; drugo, od dosljednog međunarodnog uzgoja na tržištu, čija jezgra datira još iz 1907. godine s početkom izvoznog poslovanja Hansa Grohea. I treće, od izuzetno visoke razine predanosti i velike fleksibilnosti naših zaposlenika, na koje se uvijek možemo osloniti. Čak i kao globalno aktivna grupa, nikada nismo zaboravili svoje korijene kao obiteljski posao srednje veličine. Strast, inovativnost i potraga za savršenstvom imaju dugu tradiciju s nama. I tako, u budućnosti možemo nastaviti graditi svoju snagu na osnovnim temeljima našeg uspjeha: kontinuiranim inovacijama, beskompromisnoj kvaliteti i dizajnu te odgovornosti prema društvu i okolišu."

"Činjenica da se naša tvrtka danas smatra jednim od inovacijskih lidera u tehnologiji i dizajnu u međunarodnoj sanitarnoj industriji prvenstveno je posljedica naše nemilosrdne potrage za boljim rješenjima", uvjeren je izvršni direktor Hans Juergen Kalmbach. "Kao i osnivač naše tvrtke Hans Grohe i njegov sin Klaus, danas nismo zadovoljni dobrim stvar ima, već tražimo još bolja rješenja za sutra. Cilj svakog novog razvoja je povećati pogodnosti za kupce i na taj način stvoriti stvarnu dodanu vrijednost. Inovacije moraju ljudima olakšati ili učiniti život lakšim ili praktičnijim." Primjeri pionirskih inovacija uključuju tuš šipku (1953), na koji se svaki ručni tuš
može pričvrstiti na bilo kojoj visini, Tribel (1974), prvi svjetski ručni tuš s podesivim vrstama spreja, Select tehnologiju (2011), koja omogućuje kontrolu protoka vode u kuhinji i kupaonici jednostavnim dodirom tipke.
Čak i 120 godina nakon osnivanja tvrtke, stalna optimizacija protoka vode je pokretačka snaga unutar Hangrohea. Tijekom svoje povijesti, Hansgrohe se pridržavao izuma kvalitetnih proizvoda za kupaonicu i kuhinju. Od rane faze, najviša funkcionalnost proizvoda ide ruku pod ruku s lijepo dizajniranim proizvodima.


Kada je Klaus Grohe počeo naručivati profesionalce industrijskog dizajna kao što su Hartmut Esslinger (Frog Design), Phoenix Design i Philippe Starck za razvoj proizvoda 1970-ih, dizajn je postao sastavni dio korporativne kulture. Kao odlučujuća značajka kvalitete, utvrdila je uspjeh brendiranih proizvoda iz Schwarzwalda u globalnoj konkurenciji. Više od 15.000 prava industrijskog vlasništva i više od 600 nagrada neovisnih žirija na međunarodnim natječajima za dizajn pokazuju da su umjetnost inženjerstva i kreativnosti od iznimne važnosti. U suradnji s nekim od najuspješnijih svjetskih arhitekata i dizajnera proizvoda stvaraju se
bezvremenski oblici za kupaonice i kuhinje. Kao individualni i različiti kao i sami ljudi, proizvodi izražavaju različite stilove: od živopisno funkcionalne kuhinje za jelo do utočišta mira u kupaonici nadahnutog prirodom.

Baš kao što je to bilo u tročlanoj operaciji u to vrijeme, kvaliteta je također kamen temeljac hansgrohe filozofije danas. Koncept kvalitete "Made by Hansgrohe" primjenjuje se na sve proizvodne lokacije širom svijeta, od Schiltacha do Šangaja. To je kratica za "German Engineering" i obuhvaća najviše standarde kvalitete proizvoda. "Naši se kupci mogu osloniti na sigurne, stabilne i održive slavine, tuševe i tuš sustave s dugim vijekom trajanja", objašnjava predsjednik Izvršnog odbora. "Za Hansgrohe Grupu kvaliteta također znači najviše standarde usluge. Želje kupaca već su uključene u proces razvoja." U današnjoj proizvodnji Hansgrohe se i dalje oslanja na odabrane materijale, visokotehnološki i precizni rad za visokokvalitetnu i ekološki prihvatljivu proizvodnju.

Hansgroheova strast prema vodi od 1901. snažno je povezana s korporativnom i društvenom odgovornošću za okoliš, zaposlenike i društvo. Na primjer, tvrtka je bila jedna od prvih u sanitarnoj industriji koja je počela gledati na vodu i energetsku učinkovitost svojih proizvoda. Odjel za istraživanje i razvoj strastveno radi na novim tehnologijama koje smanjuju potrošnju vode, kao što su EcoSmart, Air Power ili CoolStart. To omogućuje uštedu vode i energije u svakodnevnoj uporabi bez žrtvovanja dizajna ili jednostavnosti korištenja. AirPower tehnologija, na primjer, miješa vodu sa zrakom, čineći kapi većim i mekim, povećavajući užitak tuširanja i
učinkovitost vode. Uvijek orijentiran na potrebe svojih kupaca, Hansgrohe razvija i optimizira svoje proizvode kako bi osigurao njihovu trajnost, popravljivost, očuvanje resursa i sigurnost. Učinkoviti proizvodi i proizvodni procesi samo su dio Hansgroheove žive odgovornosti. Već krajem 1980-ih bila je jedna od prvih tvrtki u sanitarnoj industriji koja je uvela sustav upravljanja okolišem. Klaus Grohe je 1992. godine implementirao izgradnju tada najveće krovne solarne elektrane u Europi na novoj tvorničkoj zgradi u Offenburgu u Njemačkoj. Tri godine kasnije, državni ministar zaštite okoliša dodijelio je tvrtki Nagradu za zaštitu okoliša za posebna postignuća u zaštiti okoliša. Iste godine Hansgrohe je postao prvo poduzeće u sanitarnoj industriji koje je certificirano u skladu s Uredbom EU-a o ekološkoj reviziji. I danas je fokus dosljedno na daljnjem razvoju u održivu tvrtku. "U Hansgroheu, zaštita okoliša i preuzimanje društvene odgovornosti sastavni su dio korporativne kulture", potvrđuje izvršni direktor Hans Juergen Kalmbach.
"Primjenjuje se na svim našim proizvodnim, logističkim i prodajnim lokacijama širom svijeta. Upravljamo sustavom pokazatelja ekološke učinkovitosti i usredotočujemo se na klimatsku kompatibilnost naših web-lokacija i proizvoda u ovom desetljeću. Naš je cilj imati klimatski neutralnu proizvodnju na svim našim proizvodnim mjestima diljem svijeta u smislu izravnih emisija i energije do 2022., a dodatno u smislu proizvoda do 2030.godine.
Za Hansgrohe, održivost također znači preuzimanje odgovornosti za društvena pitanja. Tvrtka svojim zaposlenicima nudi brojne inicijative o zdravlju, sigurnosti na radu, zapošljivosti i ravnoteži između poslovnog i privatnog života. U isto vrijeme, zaposlenici mogu nastaviti obuku i razvoj u internom kampusu tvrtke. I izvan Hansgrohea sanitarni stručnjak predan je poštenim, humanim radnim uvjetima i to zahtijeva od svojih partnera. Osim toga, Grupa je uključena u širok spektar društvenih projekata koji se usredotočuju na vodu kao eliksir života, kao što je trenutni projekt "Čisti Dunav" s dr. Andeasom Fathom ili ponovno uvođenje lososa u rijeku.
"Budućnost treba porijeklo, kažu oni. Ponosni smo na naše korijene i povijest naše tvrtke i radujemo se nastavku toga s našom svojstvenom strašću, fleksibilnošću i našim predanim zaposlenicima", potvrđuje izvršni direktor Hansgrohea, Hans Juergen Kalmbach.

Uz veliki jubilej Hansgrohe Grupe, tvrtka Hansgorhe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina postojanja ureda i izložbenog salona u Zagrebu, zaduženog za tržišta Hrvatske i Slovenije. Neprekidan rast prometa i broja zaposlenih u našem uredu, uz vrhunsku podršku našim korisnicima samo je jedan mali dokaz uspješnog nastupa tvrtke Hansgrohe. Zbog izvrsnih dosadašnjih poslovnih rezultata, u 2022 godini zaduženja se šire i na ostale zemlje u regiji jugoistočne Europe pa se uskoro vidimo u novom, većem izložbenom salonu i uredu tvrtke Hansgrohe d.o.o. Hansgrohe je više od slavina i tuševa. Mi smo 12(0) godina strasti prema vodi, ljudima, inovacijama i stalnoj težnji za savršenstvom, objašnjava Jessica Trejo, direktorica u Hansgrohe d.o.o. Hrvatska.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije