O stanovnicima otoka Brača postoji predrasuda da su škrti, no zapravo ih je škrta bračka zemlja naučila da se ničim ne razbacuju i budu štedljivi. Njihove etikete vjerojatno su najmanje na svijetu jer oni vjeruju kako velika vina ne trebaju velike etikete. Odatle i slogan 'Vina Brač 1903': Škrta zemlja, bogat duh. Proizvelia ih je bračka vinarija Jako vino, otprije poznata po svjetski priznatome vinu Stina.
- Istraživanjem o otoku i njegovim posebnostima, uvidjeli smo kako je Brač otok kontrasta – istovremeno oskudan i bogat, odvojen i povezan, ponizan i prkosan - objašnjava Anja Bauer Minkara iz Brandoctora koji je osmislio brand strategiju vina i dodaje:
- Zbog toga je osnovni uvid na kojemu se temelji brand strategija ujedno i najvažniji kontrast Brača - Škrta zemlja, bogat duh. Škrta zemlja simbol je svakodnevnog teškog rada, dok bogat duh predstavlja upornost i inat običnog bračkog čovjeka da prepozna ljepotu života u malim stvarima te iz gotovo ničega stvori nešto dragocjeno.
Imena vina proizašla su iz lokalnog dijalekta, a odražavaju značenje koje je vino pružalo lokalnom stanovništvu. Crno vino je tako bogom dano (Bogondon), bijelo je za užitak (Godiment), a opol izražava nadu (Noda).
Iz brand strategije proizašao je i dizajn vjerojatno najmanje vinske etikete na svijetu. Ona je mala upravo koliko je škrta zemlja, dok je okus vina bogat poput bračkog duha. Etiketu su na temelju Brandoctorove brand strategije osmislili Bruketa&Žinić OM.
>>Bokal za vino koji ga čini još finijim nepcu
A jest I to neko cudo pa zar oni nisu naj skrtiji.