Popularni brend Grohe nedavno je pokrenuo digitalnu platformu Grohe X koja nudi informativne i inspirativne multimedijske sadržaje profesionalnim poslovnim partnerima i potrošačima. Raznovrstan sadržaj i program prilagođen je različitim potrebama i interesima posjetitelja i odgovarajućim ciljnim skupinama. Arhitekti, dizajneri i poslovni partneri održali su brojne panele kao što su "Strategije za budući život" i razgovor o "Zelenoj gradnji". Tim povodom razgovarali smo s Patrickom Speckom iz Grohea.
Kako je globalna pandemija utjecala na potrošače? Vidite li novi trend kada govorimo o kupaonicama?
Globalna pandemija prisiljava svijet na preispitivanje, posebno u pogledu svakodnevnih rutina poput pranja ruku. Važnost zdravlja i dobrobiti vidljiva je svugdje. Novi će se trendovi pojaviti kada je riječ o arhitekturi javnih i privatnih prostora. Moramo podržati arhitekte i potrošače da inteligentnim proizvodima udovolje povećanim higijenskim zahtjevima. Grohe nudi napredni portfelj za sve dodirne točke kupaonica, od umivaonika do WC-a i tuša. Proizvodi bez dodira kontrolirani su infracrvenim senzorom: Protok vode može se pokrenuti i zaustaviti jednostavnim držanjem ruku ispod slavine. To umanjuje rizik od širenja klica i unakrsne kontaminacije.
Koliko je važno stvoriti održive proizvode koji ne utječu toliko na okoliš?
U današnjem svijetu koji se stalno razvija, rasprava o tome hoće li se održivost ugraditi u vaše poslovanje više nije opcija, već je nužna. Vidimo da su potrošači više nego ikad svjesni posljedica koje njihovo djelovanje ima na naš planet. Traže marke i proizvode koji im omogućuju bolji život. Voda je jedan od najcjenjenijih resursa i srž je našeg poslovanja. Stoga se neprestano moramo pitati: Kako možemo učiniti više s manje? Potrošačev put do kupnje promijenio se, više je od kvalitete, izgleda i dojma marke ili proizvoda, ali potrošači traže veću svrhu kad kupuju. Grohe im omogućuje ekološki svjesniji život zahvaljujući svojim tehnologijama i proizvodima koji štede resurse: Tehnologija štednje vode Grohe EcoJoy pomaže smanjiti potrošnju vode do 50% bez ugrožavanja performansi. Štedljiva tehnologija hladnog starta Grohe SilkMove ES gdje ručica u srednjem položaju nudi hladnu vodu čime se izbjegava nepotrebno korištenje tople vode. Grohe-ov ekološki vrhunac u kuhinji je Grohe Blue koji je upravo nagrađen njemačkim dizajnom nagrade za održivost. Sustav vode nudi održivost pritiskom na gumb: Grohe Blue pruža rashlađenu, filtriranu i po želji gaziranu vodu izravno iz kuhinjske slavine - savršenog okusa. Pomaže četveročlanoj obitelji da uštedi do 800 plastičnih boca godišnje. Naši napori u pogledu održivosti upravo su dosegli daljnju i značajnu prekretnicu: s četiri naša proizvoda postigli smo certifikat Cradle to Cradle Gold, visoki standard koji nam pomaže u kretanju prema kružnoj ekonomiji.
Kakvi su ciljevi u budućnosti? Koje su nove dizajnerske ideje?
Kod nas sve aktivnosti dizajna započinju pitanjem: Što ljudima treba? Da bismo na to odgovorili, podatke prikupljamo iz mnogih izvora koji nam omogućuju utvrđivanje artikuliranih i neartikuliranih potreba naših potrošača i to je polazna točka strukturiranog procesa dizajniranja. Ulažemo značajnu količinu vremena u praćenje, identificiranje i istraživanje trendova, kontinuirano promatranje, analizu i istraživanje kulturnih referenci i njihovih izvora, što nam omogućuje uočavanje budućih trendova u ponašanju potrošača. Tijekom ovog procesa identificirali smo tri makrotrenda: Zdravlje i dobrobit te održivost su dva od njih, treći je urbanizacija. Ovaj makro trend rezultira rekordnim brojem ljudi koji žive u gradovima, a prostor i pristupačno stanovanje postaju rijetki. Ljudi žele uživati u blagodatima velikih gradova bez ugrožavanja udobnosti. Iz ovoga je nastao trend Micro Living: Inteligentnim, sažetim životnim konceptima koji su svedeni na najvažnije, možemo učinkovito koristiti prostor i dalje poboljšavati kvalitetu života. Primjerice, nova kolekcija slavina Grohe Baulines savršena je za potrošače koji traže jednostavnost i minimalizam. Nudi modernu estetiku, visokokvalitetne performanse i doprinosi ekološkom ponašanju zahvaljujući integriranoj značajci za uštedu vode, sve u kombinaciji s pristupačnom cijenom.
Ljudi provode više vremena kod kuće. Kako to mijenja percepciju doma, posebno kupaonice i kuhinje?
Svi provodimo više vremena u svojim domovima, a kupaonica je postala privatno utočište od vanjskog svijeta - oaza blagostanja za pronalazak duševnog mira. Kako se potrošači bolje brinu o svom zdravlju i dobrobiti, to ima neke duboke implikacije. To znači da kupaonica više nije prostor posvećen svakodnevnoj higijenskoj funkciji. Voda može pokrenuti osjećaj sreće i bestežinskog stanja koje nazivamo ‘trenucima blaženstva’. Zbog toga smo preimenovali Grohe SPA liniju koja označava "Zdravlje kroz vodu". SPA kurira najekskluzivnije proizvode iz portfelja kako bi stvorio holistička kupaonska iskustva stimulirajući svih pet osjetila. Kuhinja je postala srce doma u kojem se odvija obiteljski i društveni život. Nekada funkcionalna soba postaje životni prostor, što također povećava očekivanja prema proizvodima - potrošači traže pametne, intuitivne pomoćnike koji pojednostavljuju svakodnevne rutine. Istodobno, potrošači žele biti aktivno uključeni u postupak dizajniranja, a proizvodi bi trebali odražavati njihov individualni stil kao i dizajn ostalih soba. U okviru sveobuhvatnog portfelja kuhinja, Grohe nudi slobodu stvaranja prilagođenog kuhinjskog prostora s dugotrajnom kolekcijom Colors. Također nudimo rješenja za svakog ljubitelja kuhanja: Na primjer, slavina SmartControl nudi preciznu kontrolu s intuitivnim pritisnim gumbom na vrhu slavine.