GUŽVE NA PARKINGU

Unosan posao: provjerite po kojim se cijenama iznajmljuju garaže u Zagrebu

03.04.2014., Zagreb - Od 2. travnja prosirila se naplata parkinga u Gradu Zagrebu, a neka parkirna mjesta koja se nalaze u centru usla su u prvu zonu. Uz prosirenje naplate na snagu su stupile i nove jeftinije cijene parkinga u svim zonama u gradu. Photo:
Foto: Pixsell
01.08.2014.
u 09:00

Garaže se danas iznajmljuju najčešće iz ekonomskih razloga jer se najmom popravlja kućni budžet. Oni koji imaju novca sve češće ih žele i kupiti te tako riješiti problem parkiranja.

Svi naši gradovi muku muče s parkirališnim mjestima, a problem parkiranja podjednako je uočljiv u svim kvartovima, od strogog centra, naselja sa zgradama za stanovanje do kvartova u kojima prevladavaju obiteljske kuće. Stoga, sve je veća potražnja za kupnjom ili iznajmljivanjem parkirališnih mjesta i garaža. Za razliku od stanova, kuća ili poslovnih prostora, najam garaža najčešće se obavlja bez posrednika, putem oglasa objavljenih u tiskovinama, na specijaliziranim web-oglasnicima ili usmenom predajom među susjedima i stanarima kvarta.

– Razlog tome je što su u stambenim zonama garaže i parkirališna mjesta vezana uz stanove pa idu "u paketu", a pojedinačna iznajmljivanja ili kupnja najčešće idu oglasom na stubištu ili raspitivanjem kod susjeda – ističe Ivo Barun, posrednik u agenciji Biliškov nekretnine u Zagrebu.

Letimičan pogled u ponudu otkriva i šarolikost cijena. Mjesečni najam obično se kreće oko 370 do 750 kn. Cijenu garaže obično ne određuju njezina kvadratura i opremljenost, nego najviše lokacija. Tako su u Zagrebu najtraženije garaže na Gornjem gradu, gdje se pri prodaji može postići i cijena do 35 tisuća eura, u centru je cijena oko 30 tisuća, a na Trešnjevci između 10 i 12 tisuća eura. Primjetno je da je cijena garaža, primjerice, u Zagrebu u tramvajskoj zoni uglavnom ujednačena i kreće se između 10 i 15 tisuća eura, ovisno o trenutačnoj ponudi i potražnji. Slična je situacija, primjerice, i u Rijeci, Splitu ili Dubrovniku, koji kronično ima problema s javnim privatnim parkirališnim mjestima.

Foto: pixabay

Garaže i parkirališna mjesta nude se i u elitnim interpolacijama, a cijene su urnebesno visoke, no slobodnih mjesta – ima. Primarno se garaže unajmljuju za limene ljubimce, ali i kao skladišni prostor. Inače, prema građevinskim propisima veličina garaža obično iznosi oko 2,25 x 5,5 metara, a koeficijent za obračun je 0,75. Propisi i nalažu da visina garaže ne bi smjela biti manja od 2,2 metra. Naravno, te standarde uglavnom zadovoljavaju garaže građene posljednjih desetljeća jer po našim dvorištima u gradskim četvrtima zapravo je pravo šarenilo kvadratura i opremljenosti.

Nakon prošlogodišnjeg projekta legalizacije očekuje se da će i broj legaliziranih garaža biti u znatnom porastu, a onda se očekuje i njihova bolja opremljenost. A takva garaža, ide li u prodaju ili najam, očekuje se, morala bi imati provedene električne instalacije, vodu i kanalizaciju te kvalitetna vrata s bravom koja osigurava auto ili stvari od lopova.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije