Svi naši gradovi muku muče s parkirališnim mjestima, a problem parkiranja podjednako je uočljiv u svim kvartovima, od strogog centra, naselja sa zgradama za stanovanje do kvartova u kojima prevladavaju obiteljske kuće. Stoga, sve je veća potražnja za kupnjom ili iznajmljivanjem parkirališnih mjesta i garaža. Za razliku od stanova, kuća ili poslovnih prostora, najam garaža najčešće se obavlja bez posrednika, putem oglasa objavljenih u tiskovinama, na specijaliziranim web-oglasnicima ili usmenom predajom među susjedima i stanarima kvarta.
– Razlog tome je što su u stambenim zonama garaže i parkirališna mjesta vezana uz stanove pa idu "u paketu", a pojedinačna iznajmljivanja ili kupnja najčešće idu oglasom na stubištu ili raspitivanjem kod susjeda – ističe Ivo Barun, posrednik u agenciji Biliškov nekretnine u Zagrebu.
Letimičan pogled u ponudu otkriva i šarolikost cijena. Mjesečni najam obično se kreće oko 370 do 750 kn. Cijenu garaže obično ne određuju njezina kvadratura i opremljenost, nego najviše lokacija. Tako su u Zagrebu najtraženije garaže na Gornjem gradu, gdje se pri prodaji može postići i cijena do 35 tisuća eura, u centru je cijena oko 30 tisuća, a na Trešnjevci između 10 i 12 tisuća eura. Primjetno je da je cijena garaža, primjerice, u Zagrebu u tramvajskoj zoni uglavnom ujednačena i kreće se između 10 i 15 tisuća eura, ovisno o trenutačnoj ponudi i potražnji. Slična je situacija, primjerice, i u Rijeci, Splitu ili Dubrovniku, koji kronično ima problema s javnim privatnim parkirališnim mjestima.
Garaže i parkirališna mjesta nude se i u elitnim interpolacijama, a cijene su urnebesno visoke, no slobodnih mjesta – ima. Primarno se garaže unajmljuju za limene ljubimce, ali i kao skladišni prostor. Inače, prema građevinskim propisima veličina garaža obično iznosi oko 2,25 x 5,5 metara, a koeficijent za obračun je 0,75. Propisi i nalažu da visina garaže ne bi smjela biti manja od 2,2 metra. Naravno, te standarde uglavnom zadovoljavaju garaže građene posljednjih desetljeća jer po našim dvorištima u gradskim četvrtima zapravo je pravo šarenilo kvadratura i opremljenosti.
Nakon prošlogodišnjeg projekta legalizacije očekuje se da će i broj legaliziranih garaža biti u znatnom porastu, a onda se očekuje i njihova bolja opremljenost. A takva garaža, ide li u prodaju ili najam, očekuje se, morala bi imati provedene električne instalacije, vodu i kanalizaciju te kvalitetna vrata s bravom koja osigurava auto ili stvari od lopova.