NAŠ IZBOR S AMBIJENTE

Krevet bez vijaka, ljepila i metalnih dijelova nastao je u Sinju

krevet Stipe Marasović
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
17.10.2014.
u 16:15

Mladi arhitekt Stipe Marasović izložio je eko drveni krevet pročišćenih linija koji se spaja i učvršćuje na principu uvrtanja debelog konopca, bez korištenja pomoćnih alata

Na prvi pogled krevet minimalističkog dizajna i asketskih, pročišćenih linija izložen u paviljonu br. 7 zagrebačkog velesajma, u sklopu Ambijente, ne odaje da je riječ o inovativnom proizvodu u kojem ništa nije onako kako bismo očekivali i na što smo navikli. Prva asocijacija na proizvodnju i spajanje kreveta metalni su dijelovi, vijci ili eventualno ljepilo ili drveni čepovi. To je ono što krevet spaja u cjelinu, i to uz pomoć bušilice. No, kod jednostavnog ležaja koji je osmislio mladi sinjski arhitekt i produkt dizajner Stipe Marasović ničega od spomenutih materijala - nema.

Njegov 'Krevet za drvo ljubav', kako ga je nazvao, nastao je kao rad za međunarodni natječaj dizajna i inovativnog drvnog proizvoda QUERCUS, koji se održavao 2012. godine u Sarajevu. S vremenom, krevet je doživio manje promjene u detalju spajanja i montaže te primjene materijala. Sve njegove verzije izazivale su pozitivne reakcije struke i javnosti, a tako je i na ovoj Ambijenti. Krevet dimenzija 160x200 cm jedna je od najvećih atrakcija. I to ponajviše, kako nam je rekao njegov autor, zbog činjenice da je napravljen bez metalnih dijelova. Ono što se mladome dizajneru najviše sviđa kod komentara posjetitelja jest činjenica da ga svi vide na drugi način, što ga čini još posebnijim proizvodom.

Foto: Privatna fotografija
Arhitekt Marasović priželjkuje što skoriju serijsku proizvodnju prototipa svoga kreveta

Stipe Marasović kao osnovnu prednost kreveta vidi njegovo pojednostavljenje. Prototip kreveta koji je izložio nastao je u više faza. Prva ideja Marasoviću je došla kroz vizualni doživljaj kreveta kao proizvoda, a koji bi bio izrađen bez metalnih dijelova.

– Ta želja da krevet bude bez metala nastala je iz čiste znatiželje i postavljanja izazova samome sebi. Postavio sam si pitanje kako bi se tehnološki odradio taj produkt industrijskog dizajna, u mom slučaju krevet, bez metalnih dijelova. Dva su ključna momenta u stvaranju ovoga kreveta. Prvi je umetanje noge unutar same stranice kreveta, a drugi učvršćenje stranica u okvir kreveta s pomoću uvrtanja konopca – govori dizajner.

Upravo ta dva ključna momenta su i tajna funkcioniranja kreveta koji je potpuno napravljen prema načelu ekološkog proizvodnog procesa. Stranice kreveta, izrađene od dviju lamela iste debljine, naime, spajaju se na shemu pero-utor, a njegove bočnice spajaju se konopcem koji se uvrtanjem nateže do određene sile, čime se objedinjuju u jedinstven konstruktivni okvir. Priča s nogama na ovom krevetu također je sve samo ne obična. Naime, odmaknute su od uobičajene kutne pozicije te se nalaze na bočnim stranama i to točno tamo gdje poželi naručitelj. Dizajner se opredijelio za drvo jer je to njegov omiljeni materijal za koji smatra da još nije potpuno iskorišten, naročito u Hrvatskoj.

Da bi priča o 'Krevetu za drvo ljubav' bila posve zaokružena, nedostaje još serijska proizvodnja, koju mladi dizajner priželjkuje.

– Sami proizvođači ne dolaze i ne traže jer je trenutačno pasivno stanje u državi koje se odražava i na drvnu industriju. No imamo sreće što veliki potencijal u drvnoj industriji ne određuju naši pasivni proizvođači i ulagači. Mislim da će ljudi shvatiti da je potrebno stvarati prvo vrijednost i strategiju, a ne novac kao ultimativni i jedini jezik poslovnog svijeta bez obzira na to o kojem segmentu je riječ – smatra Stipe Marasović koji, iako je svjestan da je to pogrešan način, za proizvodnju svojih kreveta planira obilaziti proizvođače.

– To je jedini način da se dođe do neke proizvodnje – tvrdi.

Stipe je jedan od rijetkih produkt dizajnera koji ne živi u Zagrebu. Nakon studija u Splitu, vratio se, iako mu to nije bila velika želja, spletom okolnosti, živjeti i raditi u rodni Sinj. S vremenom mu je mala sredina postala i poticajna te veliki izazov.

– Počeo sam pronalaziti velike upitnike u urbanizmu i arhitekturi koji su me toliko zaintrigirali da sam u jednom trenutku vidio svoj grad kao poligon za potencijalnu realizaciju svojih ideja – objašnjava.

Član je udruge za promicanje suvremene umjetnosti u Sinju, UPSUS-a, kroz koju se kreativno razvija, kako kaže, u svakom mogućem smjeru.

>>100% domaći dizajn: Inovativna "Kuhinja za graditelje karijera"

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije