Borna Aaron Grčević i Andrej Đukić, studenti na Fakultetu za dizajn u Zagrebu, osmislili su svoje božićno drvce. “Less is bor”, kako su ga nazvali, napravljen je od ljepenke i papira i može biti postavljen u tri različite pozicije – kutno, oslonjen na zid ili u raširen u 360 stupnjeva. Jela je visoka jedan metar, a njezin je promjer 50 cm. Kad je izvan upotrebe, slaže se kao knjiga.
– Ideja je bila napraviti bor koji bi stvarao božićni ugođaj bez svih negativnih posljedica, od nepotrebne sječe borova do stvaranja smeća nakon praznika i nepraktične prirode cijelog procesa. Bor je konstruiran u obliku knjige iz koje se otvaranjem, sustavom pop-upa, stvara božićno drvce, kompletno s ukrasnom trakom. Bor se nakon blagdana jednostavno sprema i čeka idući Božić! Proizvod je ručno proizveden i ekološki prihvatljiv. Nakon što su svi elementi izrezani, za izradu naše jele treba nam, kad obojica radimo, oko tri sata, jer sve se radi ručno. “Less is bor” naš je doprinos ekološkom razmišljanju, ali i uštedi – istaknuo je Borna Aaron Grčević, jedan od autora zanimljive božićne instalacije.
Skloni minimalizmu, autori nisu predvidjeli mjesto za ukrašavanje svog bora kuglicama ili drugim božićnim nakitom. Ekološka jela dobrodošla je u svaki interijer, a posebno se može dobro uklopiti u minimalistički osmišljene interijere.
“Less is bor” primarno je rađen za natječaj koji je otvorilo Hrvatsko dizajnersko društvo, ali i priznaju da nije ušao u uži krug odabranih radova. To ih nije nimalo pokolebalo jer reakcije na Facebooku su dobre pa razmišljaju kako nadopuniti svoj božićni asortiman.
– Sad je njegova cijena 499 kuna, ali ako se uzme u obzir da se može koristiti više godina, isplativ je – naglasio je Borna. Mladi budući dizajneri zaštitili su patent za konstrukciju jele. Inače, u središtu Bornina interesa vizualne su komunikacije, dok se Andrej više zanima za industrijski dizajn.
Uz minimalizam u prostoru obojica zagovaraju i ekološki pristup pa su tako jedan od Andrejevih zanimljivijih radova i ekopolice.
>>Novi uspjeh Ane Tevšić: suradnja s Cartoon Networkom
jako efektno a i nitko se neskriva u grmlju hahaha