Prodajna izložba hrvatskih dizajnera Design Tourism Expo & Store održana ovog ljeta u Dubrovniku, rezultirala je velikim uspjehom te izazvala veliki interes javnosti, turista i Dubrovčana. Izložbom je predstavljen izbor iz suvremenog hrvatskog dizajna unatrag nekoliko godina, a u kratkom je roku postala jedno od najposjećenijih odredišta domaćih i stranih gostiju.
Suradnja s domaćim dizajnerima pokazala se kao idealno uporište za privlačenje brojnih posjetitelja koji su prepoznali vrijednost hrvatskog dizajna i proizvoda, a hrvatskim dizajnerima to je donijelo višestruku korist; otvaranje vrata za svjetsko tržište, promociju njihovih proizvoda te podizanje svijesti o vrijednosti i inovativnosti hrvatskog dizajna.
"Projekt Design Tourism Expo&Store smisleni je spoj turizma i dizajna u komercijalnom smislu koji Hrvatsku na kartu svijeta smješta kao turističku destinaciju s dodanom vrijednošću, specifičnu po karakterističnom izričaju i pristupu dizajnu", rekao je produkt dizajner Filip Gordon Frank.
Autohtonim suvenirima na vrhuncu ljetne sezone ova je prodajna izložba obogatila kulturno-turističku ponudu Dubrovnika.
"Ova je izložba ozbiljna promocija hrvatskog turizma i hrvatskoj dizajna, uz odličnu mogućnost plasmana u smislu proizvoda ili suvenira", rekao je Boris Ljubičić, jedan od dizajnera čiji su se inovativni 3D plakati našli u okviru ove izložbe.
Realizirana uz potporu kompanije MasterCard, izložba je naišla na veliki interes.
"Od samog početka vjerovali smo da će Design Tourism Expo&Store polučiti uspjeh i drago mi je što smo uspjeli podignuti svijest o Hrvatskoj kao zemlji koja može ponuditi nešto originalno i autentično. Pored predstavljanja proizvoda hrvatskih dizajnera željeli smo posjetiteljima omogućiti sigurno, jednostavno i brzo plaćanje standardnim i beskontaktnim MasterCard i Maestro karticama, uz posebnu pogodnost od 10% popusta. Izuzetno sam zadovoljna realizacijom i rezultatima projekta te zahvaljujem gradu Dubrovniku na bezrezervnoj potpori tijekom trajanja izložbe", rekla je Ana Bat, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću, MasterCard Europe.
"Izložba originalnih hrvatskih proizvoda upotpunila je ponudu našeg grada i izuzetno mi je drago što su naši dragi gosti imali priliku vidjeti najbolje od hrvatskog dizajna baš u Dubrovniku. Turisti, ali i moji sugrađani, uvijek tragaju za dodatnim sadržajima te stvarima koje još nisu vidjeli te mi je jako važno da im uvijek možemo pružiti nešto novo. Ova izložba svakako spada u tu kategoriju i ne čudi što je naišla na pozitivan odjek i veliki interes", rekao je Andro Vlahušić, gradonačelnik Dubrovnika.
Autorice koncepcije izložbe su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović, a izložba Design Tourism Expo & Store dio je višegodišnjeg projekta Hrvatskog dizajnerskog društva. Budući da se Design Tourism, sa svojim podtemama Croatian Holiday, Hungry Designers i aktualnim Design Under the Sun, fokusirao upravo na povezivanje turizma i dizajnerske prakse, pokazao se kao idealno polazište za organizaciju prodajne izložbe koja cilja na turističku populaciju i ljetni primorski ambijent.
"Teško je zamisliti bolji test interesa stranih posjetitelja za hrvatski dizajn: na iznimno frekventnoj turističkoj lokaciji, u jeku sezone, izložba Design Tourism Expo & Store predstavila je sinergiju turizma i lokalne kreativnosti. Dokazala je da se implementacija dizajna u turističku ponudu počela ostvarivati, što je osnovni cilj platforme Dizajn turizam, a koji je među prvima prepoznala kompanija MasterCard. Dizajneri čiji su radovi uvršteni u prodajni dio moći će koristiti vrijedan feedback u nastavku autorskog djelovanja, a za očekivati je i da će komercijalni uspjeh izložbe i medijska pažnja koju je privukla potaknuti i širu scenu da se uključi u projektiranje autentičnog turističkog doživljaja Hrvatske", rekla je Roberta Bratović, jedna od autorica koncepcije izložbe.
U prodajnoj su izložbi, između ostalih, sudjelovali brojni hrvatski brendovi: Kvadra, Element, Sheriff & Cherry, Adrian, I-GLE i dr., te brojna renomirana imena hrvatskog dizajna, kao npr. Numen, Grupa, Manufakturist, Filip Gordon Frank, Sanja Rotter, Marko Pavlović, Maja Mesić, Ruđer Novak Mikulić i Marija Ružić, Oaza, Ksenija Jurinec i drugi. Domaći posjetitelji i stranci pokazali su veliki interes za originalnim hrvatskim proizvodima poput Sonde, Hommage supi, namještaja tvrtke Artisan i Prostoria. Brand Adrian, Ivane Omazić, bio je apsolutni hit, a T-shirti iz serije Gradovi s motivima Dubrovnika, Splita i Zadra omiljeni suvenir stranaca. „Naš proizvod "Hommage Supi" nije rađen komercijalno, niti radi proizvoda samog, on je proizašao kao jedna od posljedica projekta koji je imao za cilj revitalizirati supu, tradicijsko istarsko jelo-piće čija ponuda danas iščezava. Zanimalo nas je kako se općenito u suvremenu ponudu može integrirati tradicija, a da pritom ostane autentična. Tanjur je tako zamišljen da funkcionira uz redizajniran recept supe, te su oni izloženi i prodavani u paketu. Iz Dubrovnika su nas vrlo brzo obavijestili da se tanjur i recept izvrsno prodaju i da se glas o supi pronosi diljem svijeta. Sa stajališta ovog našeg projekta ovakve prodajno-izložbene platforme pozitivne su, ne samo jer se promovira hrvatski dizajn, već i specifična ponuda našeg kraja“, komentar je autora projekta Hommage Supi, Jelene Fiškuš i Seana Poropata.
Izložba, koja je zajednički projekt Hrvatskog dizajnerskog društva, kompanije MasterCard i agencije Alert te je održana pod pokroviteljstvom Grada Dubrovnika, zatvorena je u subotu, 30. kolovoza.