ISTRAŽIVANJE

Hrvati opskrbljivače energijom ocijenili trojkom, najzadovoljnij s HEP-om

HEP zgrada
Tomislav Miletić/Pixsell
04.03.2015.
u 16:10

67,44% ispitanika smatra da HEP Opskrba na tržištu nudi najbolji omjer cijene i kvalitete pružene usluge

Savez za energetiku Hrvatske proveo je nacionalno i neovisno istraživanje javnog mijenja o opskrbljivačima električne energije u kategoriji kućanstvo.

"Ovo se istraživanje provodilo tijekom mjeseca veljače i u njemu je sudjelovalo više od 1,5 tisuće ispitanika, a s ciljem analize stava građana o opskrbljivačima električne energije u Hrvatskoj u kategoriji kućanstvo. U istraživanju je poseban naglasak stavljen na aspekt kvalitete pružene usluge. Rezultati istraživanja pomogli su i u objavi ove sažete javne analize o opskrbljivačima, a za te potrebe obrađen je samo dio pitanja i to metodom isticanja najvažnijih pokazatelja", istaknuo je predsjednik Saveza za energetiku Hrvatske Tomislav Marjanović.

Na liberaliziranom tržištu električne energije, a prema rezultatima ovoga istraživanja, 57,30% ispitanika koristi električnu energiju HEP ODS-a, dok 31,46% ispitanika koristi električnu energiju HEP Opskrbe kroz tarifni model HEPI. Tako električnu energiju tvrtki u grupaciji Hrvatske elektroprivrede, prema rezultatima ovoga istraživanja, koristi 88,76% ispitanika. Najmanji broj ispitanika, gotovo podjednako, koristi električnu energiju tvrtki GEN-I i RWE, dok su korisnici električne energije Hrvatskog telekoma ipak najmanje zastupljeni.

Ispitanici, njih 18,60% od ukupnog broja onih koji su promijenili opskrbljivača, navode kako je glavni razlog te promjene bila cijena električne energije. Međutim, ispitanici navode i da je među razlozima promjene sigurnost opskrbe energijom te nepredvidljivi troškovi.

70,58% ispitanika od ukupnog broja onih koji su promijenili opskrbljivača navode kako su potpisali online ugovor, dok se njih 23,52% susrelo s prodajnim predstavnikom, odnosno njih 5,90% je putem pošte dobio informativnu ponudu i primjerak ugovora te ga potpisao.

61,20% ispitanika navodi kako reklama utječe na njihov izbor opskrbljivača, dok 38,80% ispitanika više voli, kako navode, "samostalno istraživati tržište i odabrati najpovoljnijeg i najsigurnijeg opskrbljivača".

77,11% ispitanika o ponudi opskrbljivača električnom energijom informira se putem Interneta. Drugi izvor jesu prijatelji, poznanici i poslovni suradnici, a ispitanici se informiraju i putem TV-a i radija, magazina i novina te prodajnih predstavnika.

67,44% ispitanika smatra da HEP Opskrba na tržištu nudi najbolji omjer cijene i kvalitete pružene usluge, 13,95% ispitanika da to pruža HEP ODS, 13,95% GEN-I, a 4,66% RWE.

64,63% svih ispitanika u narednih 12 mjeseci ne planira promijeniti svojeg opskrbljivača, dok 35,37% to ipak namjerava učiniti. Kao glavni razlog navodi se cijena električne energije (86,48%), potom kvaliteta usluge (10,81%) te nepredvidljivi troškovi (2,71%). 46,34% korisnika zadovoljno je korisničkom podrškom svojeg opskrbljivača električnom energijom, 41,46% uopće nije upoznato s radom korisničke podrške, a 12,20% ispitanika nije zadovoljno s radom korisničke podrške.

88,89% ispitanika u posljednjih 12 mjeseci nije imalo prigovor na uslugu svojeg opskrbljivača, dok 11,11% je imalo prigovor odnosno reklamaciju. Ako analiziramo razloge zbog kojih su potrošači imali prigovor, podjednako su zastupljeni obračunata potrošnja električne energije, kvaliteta pružene usluge te mišljenje ispitanika kako im je opskrbljivač obračunao troškove za koje misle da ih nisu morali platiti.

50% ispitanika nije upoznato s programom vjernosti svojeg opskrbljivača, 25% ispitanika je zadovoljno tim programom, 14,47% ispitanika navodi kako njihov opskrbljivač nema program vjernosti, a 10,53% navodi kako nije zadovoljno s programom vjernosti.

64,90% ispitanika svoje mjesečne račune za električnu energiju plaća Internet bankarstvom, 28,44% općom uplatnicom, 5,33% trajnim nalogom te 1,33% mobilnim bankarstvom. 50,67% ispitanika smatra kako HEP Opskrba ima najveću medijsko-marketinšku prisutnost, 14,67% RWE, a slijede ga HEP ODS i na posljednjem mjestu GEN-I. Ipak, značajan broj ispitanika nije znao odgovoriti na navedeno pitanje.

13,70% ispitanika navelo je kako je naknada za poticanje obnovljivih izvora energije prihod opskrbljivača, a čak je 6,85% ispitanika navelo kako je porez na dodanu vrijednost (PDV) također prihod opskrbljivača. Najveći broj ispitanika, u odnosu na njihovog postojećeg opskrbljivača, ocjenom 3 ocijenilo je cijenu električne energije, ocjenom 4 kvalitetu usluge, ocjenom 4 sigurnost opskrbe, ocjenom 4 korisničku podršku, ocjenom 1 program vjernosti te ocjenom 4 način plaćanja mjesečnog računa. Tako je prosječna ocjena opskrbljivača za navedenih 6 parametara 3,33.

83,56% ispitanika najviše bi voljelo kada bi električna energija koju koriste dolazila iz domaće proizvodnje, a za 16,44% ispitanika nevažno je porijeklo. Vrlo važno je napomenuti kako niti jedan jedini ispitanik nije podržao uvoz električne energije.

U istraživanju je sudjelovalo 63,89% muškaraca, odnosno 36,11% žena. Prema dobnoj skupini, najviše je zastupljena skupina od 26 do 33 godine (30,56%), potom ju slijedi skupina od 34 do 44 godine (27,78%) te ona od 45 do 55 godina (19,44%). Ostale dobne skupine gotovo su podjednako zastupljene.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije