Trend i stil nisu isto, posebno kad govorimo o uređenju interijera. Šteta što mnogi misle da - jesu

H&M Home
10.10.2024. u 14:06

Više nitko ne kupuje namještaj koji će trajati 20 i kusur godina, stoga je smiješno očekivati da će kvaliteta te "potrošne" robe biti vrhunska – jer neće. Što ne znači da će cijena biti povoljna. Trendovske stvari često, posebno u sektoru uređenja interijera, drže cijenu

Trend je, kao što službena definicija te riječi kaže, smjer kretanja neke pojave u prirodi i društvu u određenom vremenu. Ili bolje rečeno opća sklonost ili tendencija prema nečemu. No, nešto ne postaje trend samo po sebi i nije trend samo zato što netko kaže da je trend. Čemu ovaj uvod, pitate se? Danas se riječju trend mnogi razbacuju a da ne znaju o čemu govore, posebno kad govorimo o uređenju interijera. Da, trend posljednjih godina su neutralne nijanse u domovima, ne zato što je to netko rekao, nego zato što su se svi dizajneri, a samim time i proizvođači, okrenuli neutralnoj paleti boja. Potom su je mnogi diljem svijeta prihvatili pa danas svjedočimo interijerima koji jedan drugom nalikuju kao jaje jajetu. Trend nije isto što i stil. Mnogi se ponašaju kao da su te dvije riječi sinonim pa, želeći dokazati da imaju stila, kupuju gomilu trendovskih stvari. Rezultat? Interijer bez osobnosti i duše. Da, možda je fotogeničan i slike su lijepe, ali kad ga pogledate, imat ćete osjećaj da ste ga već negdje vidjeli. Vjerojatno i jeste.

Foto: H&M Home

Ali čak ni to nije važno, važno je da su se trendovi i u industriji namještaja i prateće opreme počeli mijenjati neviđeno brzo. Još nisu na nivou modne scene, ali tko, zaboga, želi, i može, mijenjati kauč svakih godinu dana. Ili kuhinju? Ne samo da je to komplicirano, to je i skupo.

1/9

Više nitko ne kupuje namještaj koji će trajati 20 i kusur godina, stoga je smiješno očekivati da će kvaliteta te "potrošne" robe biti vrhunska – jer neće. Što ne znači da će cijena biti povoljna. Trendovske stvari često, posebno u sektoru uređenja interijera, drže cijenu. Čak i u second handu, što, recimo, s običnim namještajem nije slučaj. Kad bismo se slijepo držali trendova i njihova tempa naš dom mijenjao bi se čudesno brzo i to otprilike ovako – nova kuhinja jednom godišnje jer više nije in visoki sjaj, opet se traži puno drvo, hit je zelena boja... sljedeće godine sve potpuno drukčije, a ako slučajno imate sudoper od inoksa, odmah ga čupajte i mijenjate keramičkim. Jer, trend.

Foto: Penthouse Franc

Kad sam kupovala madrac, koji je, usput najskuplja stavka u mom domu, prodavač je rekao to je dugoročna investicija – trajat će vam bar sedam godina. Eh, za one koji žele biti u trendu i tu se stvari puno brže mijenjaju. Mijenjaju se okviri kreveta, uzglavlja, ali i madraci. O sitnom namještaju da ne govorim. Ili o promjenama unutar kupaonice. Ili lampama. Kao što većina od nas neće svake godine kupovati novi kaput tako, naravno, nećemo mijenjati kompletnu postavu doma, ali kad bismo, još jedna stvar dolazi u fokus. Količina otpada koju bismo stvarali na taj način. A nije li upravo održivost trend broj jedan? Nije li poanta da pokušamo stvoriti što manje smeća? Za takav pristup trebamo kvalitetne, klasične i dugoročno isplative komade, a u društvu u kojem glavnu riječ vode trendovi održivost je, nažalost, samo riječ koju svakodnevno gazimo.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije