Kolumna

U oglasima za dnevni najam stanova i apartmana i Dubrava je postala centar

Foto: Shutterstock
U oglasima za dnevni najam stanova i apartmana i Dubrava je postala centar
27.07.2023.
u 12:00
Najzloupotrebljavaniji termin u tim oglasima je lokacija, točnije naglašavanje da je prostor u centru. A nije, jer je na Knežiji, na Črnomercu, na Peščenici, čak i u Dubravi
Pogledaj originalni članak

Pojam dnevni najam na našim prostorima postoji 15-ak godina. Kad se tek pojavio, ljudi su bili prilično skeptični, a urbana legenda kaže da je potreba za dnevnim najmom, barem u Zagrebu, nastala kako bi se ljubavnici mogli u miru sastajati na "sigurnom terenu". Je li tako ili smo samo prekopirali ideju, zaista ne znam, ali znam da je dnevni najam doživio pravi "boom". Sjećate se onog zanosa kad su svi počeli voziti za Uber i Bolt? E, pa slična manija uhvatila je sve one koji imaju prostor za najam. Nisu se tu našli samo dodatni stanovi, počeli su se iznajmljivati dijelovi kuće, garaže, šupe...

Foto: Privatni album
stanovi za kratkoročni najam

Posebno uspješnima u ovim poslu pokazali su se svi koji žive blizu velikih gradskih bolnica jer znamo da "sila Boga ne moli". I onda je krenula pandemija i ovaj posao je stao. Točnije, pandemija je doslovno odvojila žito od kukolja. Oni koji vrijede, koji ulažu u nekretnine koje iznajmljuju, posluju legalno, brinu se o higijeni i gostima, oni su opstali. Svjedoče tome najbolje Google recenzije. Ne znam za vas, ali ja svaku lokaciju koju posjećujem, bilo da se radi o restoranu, hotelu ili pak plaži, provjerim na recenzijama. Te ocjene sjajan su putokaz. Naravno, deset posto su trolovi, ali ostalo su iskustva realnih ljudi koji rado dijele svoje doživljaje sa svekolikom javnošću.

Foto: Privatni album
stanovi za kratkoročni najam

Sve ovo govorim jer je ovih dana ponovno postalo aktualno baviti se dnevnim najmom. Laka lova, misle svi, ali posao je to koji zahtijeva i dosta ulaganja i puno papirologije i posvećenost gostima. Naravno, ne samo za dobru recenziju, koja, u pravilu znači, više posla, nego i za pozitivnu usmenu predaju koja je i dandanas moćna propaganda. I tako ja, ne budi lijena, bacim oko, iz čiste znatiželje (ili možda ponesena idejom da i ja nešto iznajmim), kako bih vidjela što se to na jedan dan može unajmiti u Zagrebu. A joj! OK, ima tu zaista lijepih stanova, ali ima i onih za koje vam nije jasno kako mogu imati ikakvu kategorizaciju. Stanovi u kojima se ne bih usudila boraviti ni da je besplatno. Ali to nije najgore, najgore je lažno oglašavanje, koje ću ja kao Zagrepčanka odmah prepoznati, ali turisti neće.

Najzloupotrebljavaniji termin u tim oglasima je lokacija, točnije naglašavanje da je prostor u centru. A nije, jer je na Knežiji, na Črnomercu, na Peščenici, čak i u Dubravi. Zamislite, recimo, turiste iz Japana, koji vole ljeti doći na par dana u Zagreb na svom proputovanju Europom, i da misleći da idu u centar grada završe u Dubravi?! Nemam ja ništa protiv Dubrave, naprotiv, ali, uz dužno poštovanje, Dubrava nije centar. Kao što to nije Knežija ni Črnomerec. U svakom poslu koji radimo trebamo biti pošteni, a posebno u takvom poslu koji "živi" od povratnih informacija. OK, zeznut ćete jednog, dva, deset turista, ali jedanaesti neće nasjesti, dobit će upozorenje u vidu recenzija iz kojih će vrištati: "Obmana!" Zato ne treba ignorirati Google naš svagdašnji. Na svaku recenziju valjalo bi odgovoriti, posebno one negativne, a najvažnije od svega, u startu treba postaviti stvari kakve jesu. Ako iznajmljujete stan u centru, super, ali ako ste na Laništu, kažite tako. Nije tajna da svaka roba im kupca, a tako je i sa stanovima, posebno onima za dnevni najam. Jer, kad je neki seksi koncert u Areni, Lanište će biti najtraženija lokacija, a mnogi neće pitati za cijenu, ali svakako će pogledati što kažu recenzije prijašnjih korisnika.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.