Granica između umjetnosti i dizajna vrlo je tanka i često gotovo nezamjetna pa je ponekad teško kod nekih radova precizno odrediti čemu pripadaju ili ih smjestiti u određeni kontekst.
Tako je i s prekrasnim tepisima vrhunske kvalitete i upečatljivog dizajna koje od davne 1967. proizvodi zabočka Regeneracija. Iako je riječ o uporabnom dizajnu, zbog izgleda, koncepta i angažmana ne samo kućnih nego i vanjskih dizajnera, ali i umjetnika i arhitekata u njihovu kreiranju tepihe ove poznate radionice iz srca Zagorja publika doživljava ipak prije svega kao umjetnost, što je svakako kompliment njihovim tvorcima.
Takvoj percepciji doprinosi i stalna praksa vodstva tvornice da svoje radove izlaže u galerijama i muzejima, i to ne samo u Hrvatskoj. Oni boljeg pamćenja prisjetit će se kako je sredinom 80-ih u galeriji Paris Art Centre unutar izložbe ‘Picasso i nova tapiserija’, gdje je uz tapiserije rađene prema najpoznatijim slikama slavnog španjolskog slikara ‘Guernica’ i ‘Gospođice iz Avignona’, naša Regeneracija izložila svojih 30-ak tapiserija.
Novije godine bilježe predstavljanje konceptualnih tapiserija kućne dizajnerice Marije Gradečak u newyorškoj Gallery MC te izlaganje na najvećem europskom sajmu podnih obloga Domotex u njemačkom Hannoveru. Posljednja, ništa manje zanimljiva i atraktivna izložba ona je koja danas zatvara svoja vrata u prostoru zagrebačke Laube. Riječ je kolekciji R’n’D koja je zanimljiv spoj dvaju dizajnerska identiteta što ga utjelovljuju Karmen Telišman i Marija Gradečak.
Inspiracija autoricama za vizualna rješenja njihovih kreacija bile su tradicija i svakodnevica koje su vješto upakirale u spoj komercijalnosti i umjetničke jedinstvenosti.
– Kolekcija je građena na temeljima važnih tradicionalnih vrijednosti, pretvarajući tematiku svakodnevnog života u ekspresivnost. Unutar kolekcije dominiraju izražajnost, modificirani svakodnevni motivi i svojstvo potrebitosti produkta kao integriranog dijela svakog interijera – govori Marija Gradečak, sretna zbog činjenice što je tvrtka u kojoj radi od početka dizajn i vizualnu komponentu tepiha doživljavala kao važan segment konačnog produkta, što je itekako vidljivo na svakom njihovu primjerku.