Lokalni ekoproizvođači u Hrvatskoj mahom se susreću s istim problemom - imaju dobar proizvod, no ne i dostatne financije za kvalitetnu promociju. Bila je to, vrlo često, ključna stvar koja im je nedostajala ne bi li kapitalizirali svoj trud i “zalaufali” posao.
Pomoć i rješenje ponudili su im Hrvatsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje (HURA) te njihovi partneri kroz hvalevrijedan natječaj “Zelena ideja”.
Radi se o projektu pokrenutom s ciljem da marketinški stručnjaci pruže proizvođačima uslugu promocije, učine njihove usluge i proizvode dostupnima te ih potaknu na zajedničko djelovanje u pokretanju pozitivnih promjena u društvu i gospodarstvu.
Na natječaj, koji je zaključen potkraj prošle godine, stigle su čak 74 prijave, a stručni žiri izabrao je najboljih 16 koji su zadovoljili postavljene kriterije i pokazali najveći razvojni potencijal. Suženi izbor proizvođača s kojima se surađivalo ovisio je o broju prijavljenih partnera projekta koji su izrazili želju da besplatno ulože svoje znanje i resurse kako bi ekološkim proizvođačima, koji ne raspolažu financijskim sredstvima, omogućili kvalitetan angažman iskusnih marketinških profesionalaca.
Agencija Status grupa promovirat će OPG Veselić
Mi ćemo vam predstaviti svih 16 malih proizvođača, a krećemo s OPG-om Veselić i obrtom Annapurna.
OPG Veselić
Sisačka obitelj planira sa svojim proizvodima izaći na tržište EU
Od povrća i voća do džema, ajvara, sokova, pinđura...
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Veselić iz okolice Siska bavi se ekološkom proizvodnjom od 2005. godine. Tada su počeli s uzgojem jagoda, a u međuvremenu se u njihovoj ponudi našlo razno voće i povrće, od mrkvi do rajčica, zatim pekmezi i džemovi, ajvar, sokovi i nektari, pinđur, grah s povrćem...
- Najponosniji smo na naše jagode koje su s nama od početka i dokazuju da ukusna, slatka i mirisna jagoda još uvijek postoji, baš kao nekada! - ističu Veselićevi. Objašnjavaju po čemu su to njihovi odnosno ekoproizvodi općenito bolji od onih običnih koje smo se naviknuli kupovati u trgovinama
Cijela obitelj bavi se ekološkom poljoprivredom
- Naši proizvodi imaju više hranjivih vrijednosti prirodno prisutnih u hrani, nemaju ostataka pesticida, konzervansa niti ikakvih kemijskih dodataka. Bili bismo sretni kada bi ti proizvodi bili dostupni svima onima koji drže do sebe, svoje obitelji i zdravlja.
Iako imaju izvjesnu konkurenciju na domaćem tržištu, simpatični Siščani imaju potpuno drugačiju sliku o tome.
- Na druge proizvođače ne gledamo kao na konkurenciju. Još nas je premalo i želja nam je da se svijest o ekološkoj poljoprivredi što više širi.
Želja im je i da se za pet do deset godina prošire te eventualno izađu i na strana tržišta sa svojim kvalitetnim proizvodima.
- Potencijal za ekološku proizvodnju postoji, ona je zapravo jedini dugoročno održivi način uzgoja hrane. Trenutačno se širimo kako bismo bili konkurentniji na domaćem tržištu, no i na tržištu EU. Nadamo se da ćemo potpuno uspjeti zaokružiti cjelinu proizvodnje, prerade i prodaje kako bi cijela naša obitelj mogla živjeti od toga.
Entuzijazam obitelji Veselić i kvaliteta njihovih proizvoda prepoznati su na natječaju “Zelena ideja” te će im marketinške usluge besplatno odraditi agencija Status grupa.
U šali napominju da su ih izabrali zbog - veselog prezimena. Već na prvom sastanku dogovorili su redizajn i osvježenje vizualnog identiteta, izradu web stranice, razradu web shopa i ideje promotivnih aktivnosti.
- Ekološka poljoprivreda prvenstveno je stil života, a tek onda proizvodnja. Ako dobro uskladite to dvoje, samo naprijed, pravi je uspjeh pred vama! - zaključili su Veselići.
Annapurna
Annapurnini niskokalorični proizvodi imaju eko i vegan certifikate te dobivaju i košer certifikat
Obrt Annapurna, Vlatke i Miroslava Kuzmića iz Svete Nedelje, jedan je od 16 laureata “Zelene ideje”. Njihovi veganski proizvodi bili su rijetkost na hrvatskom tržištu kada su krenuli s proizvodnjom prije nekoliko godina, a ni danas nemaju veliku konkurenciju.
- To su sojini jogurti, tofu namazi, tofui s različitim okusima, tofu hrenovke... Namijenjeni su svima, pogotovu onima koji preferiraju ekološku prehranu s namirnicama koje sadrže puno biljnih proteina, a malo kalorija, te onima koji vode računa o svom zdravlju - napominju Kuzmići.
Sojini jogurti, tofu namazi, tofui s različitim okusima, tofu hrenovke..., dio su Annapurninih proizvoda
Kao i ostali ekoproizvođači, tvrde da ih u poslu vodi ljubav i strpljenje i napominju:
- Naši se proizvodi izrađuju ručno, bez konzervansa, aditiva, umjetnih boja i aroma. Kvaliteta nam je na prvome mjestu, a imamo i eko i vegan certifikat, u postupku dobivanja je košer certifikat te imamo uveden HACCP sustav koji garantira sigurnost i kvalitetu proizvoda i proizvodnih procesa.
I Kuzmići ohrabruju vlastitu konkurenciju da se odvaži izaći na tržište, a budućim kupcima poručuju:
- Ekološki proizvodi vrlo su ukusni unatoč predrasudama da je ta hrana monotona i bezukusna. Dobri su za prirodu, bogati bjelančevinama, niskokalorični i dijetalni te su dobri ne samo za vegetarijance već i za sportaše.
Veganska hrana osnova je proizvodnje obrta Annapurna u kojem tvrde da je ta hrana zapravo jako ukusna!
U Annapurni ulažu u edukaciju djelatnika, zdravstveni odgoj, zdravstveni i mikrobiološki nadzor, ekološko zbrinjavanje otpada itd. Sve te vrijednosti prepoznali su u agenciji TBWA/Zagreb čiji su članovi užeg tima otprije bili njihovi kupci i koji će kroz marketinške akcije pokušati približiti ovu vrstu hrane širem tržištu.