Sve je više nekretnina koje se kupuju isključivo s namjerom da se iznajmljuju u turističke svrhe. Za mnoge je to dobra investicija koja je puno isplativija nego čuvanje novca u banci, za druge oblik štednje.
Malim privatnim iznajmljivačima najzanimljiviji su stanovi do 50 četvornih metara, tražene su i cijele zgrade koje investitori pretvaraju u hostele. Hit destinacije su središta gradova. Agencije za nekretnine kad imaju u ponudi takvu nekretninu, kao njezinu dodanu vrijednost ističu da je idealna za dnevni najam.
– Kupci koji se žele baviti turističkim iznajmljivanjem najčešće traže stanove do 100 tisuća eura. Nepoželjni su stanovi u suterenu, a izrazito traženi oni u prizemlju, na prvom i drugom katu – ističe Vid Penezić, direktor Zagreb Max nekretnina, dodajući da investitori više traže stanove koji su derutni i koje treba adaptirati od onih koji su uređeni. Razlog tome je i uređenje prostora po posebnim standardima koji su različitim zakonima propisani, ali i u činjenici da su neuređeni stanovi ipak jeftiniji.
Važan kriterij pri odabiru stana za iznajmljivanje je njegova dostupnost, jer investitori nisu spremni čekati, već žele brzu realizaciju.
– Za one koji kupuju nekretninu koja će se iznajmljivati u turističke svrhe vrlo je važan i podatak je li se u stanu već obavljala ta djelatnost, jer to ubrza postupak, a i znak je da je prostor dobio identifikacijsku iskaznicu i da je kategoriziran – naglašava Vid Penezić. Uvijek se postavlja i pitanje koliko je potrebno vremena da se turističkim iznajmljivanjem vrati novac uložen u nekretninu.
Predrag Dilenardo Zamlić, direktor Opatija nekretnina, naglašava da povrat novca uloženog u investiciju nije iznajmljivanjem ni približno brz kao, primjerice, u trgovini, ali je kontinuiran.
– Turističko iznajmljivanje je posao na koji se može računati dulje vrijeme. Prosječno se godišnje može akumulirati oko pet posto uloženog novca.
Naravno, povrat uloženog u investiciju ovisi o nekoliko čimbenika, ponajprije o tome koliko je dana iznajmljena i koliko se novca za najam nekretnine traži.
Zanimljivo je primijetiti i da su veliki gradovi postali puno atraktivniji za tu vrstu biznisa, jer u njih turisti dolaze tijekom cijele godine, za razliku od, primjerice, uobičajneih ljetnih turističkih destinacija. Ukupan broj noćenja u Zagrebu, Zadru i Splitu kao hit destinacijama bilježi i bilježit će veliki porast, što pokazuju i statistike posljednjih godina, pa ne čudi da je i interes investitora za kupnju stanova za turistički najam upravo u tim gradovima trenutačno najveći, što nerijetko i diže cijenu kvadrata, katkad i više od 10 posto.
>> Iznamljivači ne moraju imati energetski certifikat za svoje turističke objekte