SANJA ROTTER

Otvaranje izložbe Woodoir osebujne mlade produkt dizajnerice

Foto: Sanja Rotter
Sanja Rotter
Foto: Sanja Rotter
Sanja Rotter
Foto: Sanja Rotter
Sanja Rotter
13.05.2014.
u 13:46
U sklopu izložbe predstavljaju se najznačajniji recentniji Sanjini projekti, čime se logično i dosljedno ilustrira razvoj originalne metodologije njezinog rada
Pogledaj originalni članak

U četvrtak 15. 5. u 20 sati u HDD galeriji otvara se izložba WOODOIR produkt dizajnerice Sanje Rotter. Izložba obuhvaća autoričinu razgranatu stvaralačku aktivnost unazad posljednjih par godina, koja je sva u znaku intenzivne posvećenosti radu u drvu, s drvom i za drvo; te što potpunijem upoznavanju sa zakonitostima obrade i njege ovog prirodnog materijala. U sklopu izložbe predstavljaju se najznačajniji recentniji Sanjini projekti, čime se logično i dosljedno ilustrira razvoj originalne metodologije njezinog rada, zahvaljujući kojoj je na lokalnoj dizajnerskoj sceni prepoznata kao jedno od najosebujnijih mladih imena.

Iz teksta „Dizajner – proizvod dizajna“ Damira Bralića:

Serija namještaja Woodoir, koja označava početak Sanjinog interesa za drvo, funkcionira kao spiritualna kontemplacija na temu analogije života čovjeka i drva. Drvo je istovremeno kruto i elastično, tvrdo i meko, hladno i toplo, a svaku od tih naizgled proturječnih karakteristika moguće je povezati s određenim razdobljem života – odrastanjem, zrelošću ili umiranjem. Nastali proizvodi imaju velik spoznajni potencijal, a jedan od najsnažnijih artefakata iz te serije, stol Zima, izrađen je od hrasta starog nekoliko tisuća godina. Izvađen s dna riječnog korita Abonos, crni dub, mumifikacija je živog organizma, konzerviran bez prisustva kisika za budućnost. Za neku buduću zadaću i funkciju. Izrazito tvrd i postojan, opire se prolaznosti, u iščekivanju nekog novog života.

Sanjini radovi nastaju u potpunom i bezrezervnom dizajnerskom učesništvu i predanosti. Ona prati proizvod od faze inspiracije, preko skica, predmodela do manualne i str,ojne finalizacije konačnog produkta u radioničkom okruženju. Osim užitka stalnog dodira s materijalom, njeno suočavanje i osobni angažman s izradom vlastitih proizvoda shvaćeno na tako cjelovit način bitka je koja prodire u sve pore njenoga bića. Vječno u propitivanju, sumnji, sa zavidnom samokritikom, sve je nabijeno emocijama koje osvajaju i zadivljuju. Pod izlikom upotpunjavanja budžeta, Sanja od drva kreira i autorski nakit – Woodoir Noir. Ovdje kao da je riječ o njenom osobnom hvalospjevu, odi ovom materijalu i njegovoj obradi. A kad znamo o kojem se materijalu radi – riječ je o odi životu. Pažljivo odabran materijal, tekstura, boja prolazi kroz minuciozan proces oblikovanja koji je uvijek nov, neočekivan i uzbudljiv te završava, kako sama iskreno i istinito kaže: kad skužim da je nakit gotov. Nepretencioznost i 'živ' proces nastanka ovog nakita osvaja svojom neposrednošću i izravnošću. Mada Sanja jako dobro poznaje genezu, porijeklo i karakteristike materijala u kojem radi, u svoje drvene broševe i prstenje ponekad subverzivno ugrađuje i anonimni drveni komadić kojeg naziva 'nepoznato drvo'. Rezultat je neodljepljivi spoj tisućljetnog abonosa, drva poznatog porijekla i radioaktivnim izotopom određene starosti – to drvo kao da zna sve o svemu i kao da je s nama oduvijek – s komadićem slučajno pronađenog drva na podu radionice. Rješenje – koje često karakterizira potpuna formalna dorečenost kompozicije i vrlo precizna mehanička dorada – nosi klicu namjerne zavodljive nedorečenosti i mistike. Sitan i zaigran odjek vjere u život, vječno neodrastanje, prihvaćanje slučajnosti i sretnog trenutka.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.