Spoj Orijenta i modernog

Matteo Cetinski svoju kreativnu nišu pronašao je u dizajnu komoda i oduševio struku

Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
Foto: Promo fotografije
matteo cetinski
02.05.2014.
u 00:00
Pogledaj originalni članak

Svoj dizajnerski put Matteo Cetinski možda je počeo manje direktnim putem od većine svojih kolega, no svim skepticima svojim prvim proizvodom pokazao je da na dizajnerskoj sceni za njega i te kako ima mjesta.

– Dizajnirati sam počeo na najbolji mogući način – spontano! Godinama sam radio uglavnom sve racionalno i oprezno. Studirao sam, magistrirao, predavao na fakultetima, bavio se TV produkcijom, išao sam sigurnim putem. No, sa 40 godina sebi sam obećao da ću se prepustiti nečemu kreativnijem što oduvijek želim raditi, a za što prije nisam imao hrabrosti – počeo nam je priču o svojim projektima koji su privukli međunarodnu pozornost.

Foto: Promo fotografije

Komode ukrašene antiknim sagovima postale su prepoznatljiv dio Matteova brenda Mirko Di Matteo Designs, a inspiraciju je pronašao u starim egzotičnim sagovima koje je htio uklopiti u moderne interijere. No, pokretanje vlastita brenda u početku mu nije bilo ni na kraj pameti.

Prijateljska potpora

– Namještaj sam prvo počeo raditi za sebe, uređivao sam interijere u kojima se sam krećem, a onda su prijatelji počeli tražiti da i njima pomognem urediti stanove, željeli su komade namještaja koje sam sebi izradio. Jednom sam imao potrebu za komodom koja bi bila dovoljno jaka da bude središnji komad u prostoru i nastala je komoda Chilim – ukratko objašnjava Matteo.

Foto: Promo fotografije

Upravo je ova komoda zaslužna za prvu nagradu koja je dodijeljena njegovu studiju Mirko Di Matteo Designs.

Priznanje kolega

– Komodu sam na natječaj prijavio jer sam htio ocjenu stručnjaka. Kada te prijatelji hvale, nikada ne znaš koliko je objektivno. Natječaj na koji se javljaju dizajneri iz cijelog svijeta bio je najbolji test – prisjeća se Matteo. A test je položio s najboljim ocjenama!

Foto: Promo fotografije

– Na moje veliko iznenađenje osvojio sam nagradu A’ Design Award. Nakon toga počeo sam razvijati ostatak linije i počele su stizati prve narudžbe. Prodao sam svaki komad koji sam izradio i to mi je davalo poticaj za dalje. Linija se još razvija, a najtraženije komade predstavit ću na sajmu Maison et Objet u Parizu u rujnu – objašnjava.

Odličan je dizajn nevidljiv

Svoju dizajnersku filozofiju Matteo pronalazi u jednostavnom pravilu Joea Sparana: Dobar dizajn je očit, no odličan dizajn je nevidljiv.

Foto: Promo fotografije

– Volim izazove. No, nikad ne sjednem za stol i kažem sebi “ajde sad smisli nešto”. Obično se inicijalna ideja dogodi kada mi nešto zatreba. Kada postoji potreba za komodom, stolićem itd. Također, volim da svaki komad ima funkciju i da ga je lako koristiti. Smatram da dizajneri često padaju u klopku i stvaraju predmete koji vrište dizajnom nauštrb udobnosti i funkcionalnosti. Kao i u drugim strukama, i ovdje ima puno snobizma i elitizma iza kojih se zapravo skrivaju limiti vlastitih vizija – objasnio je Matteo.

Čini se da je vlastito pravilo dobro primijenio na vlastito zadovoljstvo, ali i zadovoljstvo struke čiji je dio.

Foto: Promo fotografije

Naime, ove se godine još jedan Matteov dizajn upisao na popis onih ovjenčanih slavnom A’ Design Award.

– Nagradu smo dobili za tepih INDIGO koji je inovativan po tome što se na antiknom restauriranom tepihu prvi put koristi tehnika sitotiska. To je prvi takav tepih u svijetu – kaže dizajner kojeg je upravo želja za očuvanjem antiknog, ali pomalo zastarjelog saga potaknula na njegovo moderniziranje trenutačnim hit-uzorkom lubanja.

Više o brendu Mirko Di Matteo Desings pronađite na Facebook stranici i njihovoj službenoj inetrnet stranici. Sigurni smo kako nas iz ove radionice čekaju još brojna iznenađenja!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.