Nakon promotivne prodaje dizajnerskih proizvoda uz kuhano vino, domaće pivo i glazbu, zagrebački sajam koji se profilirao kao nekonvencionalna umjetnička smotra zatvorio je jučer vrata. Od 16. do 23. prosinca Meštrovićev paviljon, kolokvijalno poznat kao Džamija, ugostio je šaroliku ekipu okupljenu pod zajedničkim nazivnikom artOmat.
Osim likovnjaka, na sajmu su izlagali i drugi kreativci: primijenjeni umjetnici, modni, grafički i produkt dizajneri, njih 100, koje je stručni žiri odabrao između 160 prijavljenih. Kako je ulaz na sajam slobodan, organizatori nemaju točne podatke o broju posjetitelja, no mogu potvrditi da je interes sve veći i veći.
– Primjećujemo na artOmatu sve više turista i općenito raznolikiju publiku, čemu se veselimo. Naročito kada nam posjetitelji otkriju da su prvi put posjetili Meštrovićev paviljon iako žive u Zagrebu – govori kreativna direktorica sajma Ivana Čuljak objašnjavajući da je Džamija u pravilu rezervirana za izložbeni program ciljano vezan uz likovnu umjetnost i kiparstvo, a artOmat okuplja širi spektar kreativaca, ali i publike.
Dodatnu posebnost sajma Ivana Čuljak vidi u tome što autori izlagači imaju slobodu da sami koncipiraju i osmišljavaju svoja izložbena mjesta, te se posjetitelji mogu upoznati s njima, budući da većina njih sama prodaje svoje radove. Tako više doznaju o umjetničkom procesu nastajanja dizajnerskih proizvoda, materijalima, koncepciji...
Usto, ono što nude daleko je od konfekcije i “štancanih” suvenira kojima su preplavljene trgovine i štandovi po gradu. To stvara dodatnu vrijednost sajma i novu sinergiju koju pojačavaju i popratni sadržaji.
Ove godine to je, između ostaloga, bila izložba 1,2,3 Plakatiranje koja je predstavila čak 123 plakata koja su izradili umjetnici i dizajneri. Posjetitelji su mogli vidjeti demonstraciju ručne izrade plakata na događanju Plaktomat te sudjelovati u vjerojatno najatraktivnijoj radionici sajma – izradi nomadskog tepiha iza kojeg stoji ljubljanski kolektiv Oloop.