DRVO JE ZAKON

Unikati od otpadnog drveta iz bratove stolarske radionice

Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine stolić Ivan Volarević
Foto: Privatni album
drvotvorine stolić Ivan Volarević
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine vješalice
Foto: Privatni album
drvotvorine stolić Ivan Volarević
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
Foto: Privatni album
ogledala Drvotvorine
03.11.2014.
u 09:00
Kada je ostao bez posla u struci, mladi arheolog iz Metkovića Ivan Volarević počeo je izrađivati zrcala, vješalice i igračke nadahnute antikom, Mediteranom te tradicijskom baštinom
Pogledaj originalni članak

Drvo je nepresušan izvor inspiracije za mnoge dizajnere i unatoč modernijim i popularnijim materijalima, nikada neće zastarjeti i izgubiti svoju draž. Metkovčanin Ivan Volarević dokaz je za to. Dobar dio svoga života, budući da mu je stariji brat Domagoj stolar, Ivan je bio okružen pričom o drvetu i procesom nastajanja raznih uporabnih predmeta iz toga plemenitog materijala.

Priča s njegovim 'Drvotvorinama' krenula je, kao i mnoge druge, posve 'slučajno'. Jer, tko još vjeruje u slučajnosti? Kada je prestao raditi u struci, 27-godišnji arheolog Ivan je pomalo iz znatiželje, a pomalo i iz dosade počeo razmišljati o drvetu.

Foto: Privatni album

- Učinilo mi se zanimljivim okušati u drvetu kojim sam okružen u bratovoj radionici, koji je također dio 'Drvotvorina'. Isprva smo počeli zajedno, od otpadnog drveta koji mu ostane, izrađivati različite igračke i ogledala, a kasnije i druge predmete - vješalice, primorske škrinjice, jaslice, ikone, slagalice, tronošce...', govori Ivan u čijim se radovima ogleda jednostavnost i pročićšenost oblika i linija.

Foto: Privatni album

Motive pronalazi u Mediteranu, prirodi, ljudima i općenito u svijetu oko sebe. Kako je arheolog, u njegovim radovima ogleda se i utjecaj dakako povijesti, naše kulturne baštine i tradicijska kulture. Ideje ponekad, kako kaže, dođu same, a ponekad su plod nekog duljeg razmišljanja. Samoj izradi ne prethode skice nego se sve sve događa više stihijski.

Foto: Privatni album

U izradi svojih unikata koristi isključivo masivno drvo koje nalazi u bratovoj radionici a neke komade kupi kod nabavljvača drvene građe. Najčešće radi s bukvom, lipom, jelom i hrastom, a ponekad posegne i za nešto egzotičnijim vrstama poput trešnje, mahagonija, masline, čempresa, murve i bora. No, zašto baš drvo, što je toliko posebno u njemu budući da postoje mnogi drugi zanimljivi i privlačni materijali? Ivanu je bitno da iskorištava otpadno drvo jer tako ono recikliranjem dobiva novu ulogu. No, to nije sve.

Foto: Privatni album

- Drvu me privukla i njegova podatnost i toplina. K tome, uvijek dajem prednost prirodnim materijalima koje nastojim oplemeniti ekološkim sredstvima - otkriva. Svoje radove prodaje na sajmovima ili putem interneta te u nekoliko suvenirnica u Splitu, Dubrovniku te Skradinu. Kako je sve veći krug onih zainteresiranih za Ivanove unikate, izrađuje ih sve češće i po narudžbi. No, nažalost, Ivanu je prihod od Drvotvorna još uvijek samo džeparac iako bi htio da njegov brend iz hobija preraste u posao, tim više što je svjetan kako je stalno zaposlenje u arheološkoj struci vrlo teško pronaći.

>>Drvo iz venecijanskih kanala dio je nove kolekcije namještaja

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.