generalka

Novogodišnje odluke u domu: U 7 koraka do uvijek čistog doma, za samo petnaest minuta dnevno

Foto: Dom i vrt
Novogodišnje odluke u domu: U 7 koraka do uvijek čistog doma, za samo petnaest minuta dnevno
29.12.2023.
u 10:00
Pametna organizacija znači, među ostalim, da se riješite svih stvari koje ne koristite, a koje zauzimaju prostor
Pogledaj originalni članak

Ako ste skloni gomilanju stvari i odgađanju pospremanja vjerojatno vam je na listi novogodišnjih odluka i velika generalka. Nakon takvog opsežnog pospremanja održavati dom čistim je lako, samo je bitno imati dobar plan. Ovaj koji vam predlažemo svodi se na sedam koraka, a najbolje od svega dovoljno je 15 minuta dnevno za njegovo provođenje u djelo. Dakle, nakon generalke krenite s ovim planom:

Foto: Thinkstock
pospremanje i bacanje stvari

1. Svaki dan jedna prostorija

Svaki dan u tjednu rezervirajte za spremanje jedne sobe. Usisavanje, slaganje rublja, pospremanje stola....Ne morate uvijek pospremiti sve, dovoljno je napraviti po jednu od stvari u jednoj od prostorija doma.

Foto: Thinkstock
pospremanje

2. Stvar koje ne koristite darujte ili bacite

Pametna organizacija znači, među ostalim, da se riješite svih stvari koje ne koristite, a koje zauzimaju prostor. Bacite ih ili darujte. Pregledajte i revidirajte ne samo svoju odjeću i obuću, već i stari namještaj, osobito ako je postao trošan, jer suvišne stvari "guše" vaš životni prostor te uništavaju dojam i stil koji vaš dom ostavlja. Savjet je to koji uvijek daje i kraljica organizacije u domu Marie Kondo i na kojem počiva njezina svjetski poznata metoda KonMari.

Foto: Thinkstock
pospremanje i bacanje stvari

3. Fiksne pozicije

Organizirajte stvari na čain da uvijek znate gdje se što nalazi. U tome se možete poslužiti s kutijama ili drugim elementima za skaldištenje, a stvaori koje ne koristite često pohranite tamo gdje vam neće zauzimati mjesto i gdje vam neće smetati pri svakodnevnim obvezama.

4. Pojednostavnite

Pri čišćenju doma, uzmite u obzir  životne navike. Smjestite stvari tamo gdje će vam biti nadohvat ruke. Primjerice, presvlačite li se u sobi ili u kupaonici? Ovisno o tome, smjestite košaru za rublje,  ručnike i zalihe wc papira...

Foto: Thinkstock
čuvpavi tepih čišćenje

5. Stvari koje koristite svakodnevno stavite "pod nos"

Za većinu stvari koje koristite svakog dana možete pronaći jedinstveno mjesto. Na primjer, čarape i obuću držite na lako dostupnom mjestu tako da ih brzo možete naći u žurbi. U ormaru je gotovo nemoguće održati red ako je vaše donje rublje u gomili odjeće. Uvedite temeljitu organizaciju.

 6. Dovršite posao do kraja

Nered će se brzo gomilati ako ga ne spriječite svakog dana. Zato redovito, svakodnevno, pospremite svoj dom. Dovršite pospremanje u potpunosti, svaki dan ujednoj prostoriji i budite temeljiti.

Foto: Thinkstock
čuvpavi tepih čišćenje

 7. Malo vremena, veliki rezultat

Nered u kući lako ćete izbjeći ako svakog dana odvojite aktivnih 15 minuta za čišćenje, po mogućnosti u isto vrijeme u danu. Na taj način brže ćete usvojiti ovu naviku. Ovakvim načinom pospremanja izbjeći ćete tjedne ili mjesečne genarlke na koje gubite cijeli dan ili čak i dane. 

Za svakodnevnu inspiraciju pratite nas i na Instagramu!

 

 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.