30 godina stolaca

Stolci dizajnirani u '80-ima proizvode se i danas!

Foto: Bojan Mrđenović
Stolci dizajnirani u '80-ima proizvode se i danas!
Foto: Bojan Mrđenović
Stolci dizajnirani u '80-ima proizvode se i danas!
23.11.2013.
u 00:00
Svoju današnju prisutnost stolci duguju velikim javnim nabavama, a dugovječnost hrvatskih stolaca nagrađena je izložbom u galeriji HDD
Pogledaj originalni članak

Dizajnerski tandem Mladen i Marijan Orešić 80-ih godina prošlog stoljeća dizajnirao je tri linije stolaca za zagrebačku tvornicu Jadran – 40 godina kasnije njihovi radovi, ali i bogata arhivska građa, fotografska i videodokumentacija o procesu njihova nastanka i konteksta vremena u kojem su proizvedeni predstavljena je na novoj HDD-ovoj izložbi Sport, zdravlje, ugostiteljstvo, obrazovanje, kultura i rad – stolci iz TMN Jadrana 1980. Stolci koji su i danas dio naše zbilje skrivaju se iza imena linija Ergoline, Modres i Uni 87. Ergoline je zaživio u poslovnim uredima. Osnovu čini školjka sjedala, izrađuju se u dvije visine i širine, a montiraju se na razne vrste postolja. Tako mogu biti radni stolci, stolci za sastanke i konferencije. Modres je linija izvorno vezana uz ugostiteljstvo, ali se našla i u visokoškolskim institucijama i kulturnim ustanovama. Liniju karakteriziraju čvrstoća, trajnost, jednostavna složivost i demontažnost te laka zamjena. Uni87 sveprisutan je u sportskim dvoranama, odličan za fiksne, montažne ili pokretne tribine, a susrećemo ga i u zdravstvenim objektima i na kolodvorima.

Autorica je izložbe Ivana Borovnjak, a izložba je u galeriji HDD otvorena do 26. 11. Autorica izložbe ističe da nije riječ o projektu s pretenzijama povijesnog istraživanja, već o svojevrsnoj posveti predmetima s kojima živimo i čija se vrijednost čita u izvrsnom dizajnu dizajnerskog tamndema. Istodobno je primjer i važnosti investiranja u dizajn te njegove implementacije u sve sfere privatnog, društvenog i javnog života. Ono što stolce Ergoline, Modres i Uni87 i danas čini tako intrigantnima upravo je njihova prisutnost u brojnim sferama svakodnevnog života od osamdesetih godina pa sve do danas. Paradoks takve prisutnosti dizajnerskih objekata leži u činjenici da ih ona istodobno čini i izrazito ikoničkima za kontekste u kojima ih se može pronaći i skrivenima za nesenzibiliziranog promatrača.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.