Selekcijska komisija Izložbe hrvatskog dizajna 1516 – u sastavu Iva Babaja, Andrej Filetin, Marko Golub, Silva Kalčić, Gjuro Korać, Mladen Orešić i Koraljka Vlajo – odlučila je o tri nominacije za Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva. O dobitniku Velike nagrade odlučivat će međunarodni Ocjenjivački sud Izložbe 1516, a odluka će biti objavljena na otvorenju Izložbe, 13. rujna 2016. u Muzeju za umjetnost i obrt.
Velika nagrada HDD-a dodjeljuje se projektu ili inicijativi koja je svojom kvalitetom, inovativnošću, kompleksnošću ili jasnom i snažnom porukom široke društvene prepoznatljivosti, značajno odskočila u odnosu na ostatak dizajnerske produkcije te tako obilježila hrvatsku dizajnersku scenu i njen širi kontekst u protekle dvije godine. Nominirani su:
1. Design District Zagreb
U obrazloženju selekcijske komisije navedeno je između ostaloga kako je festival Design District Zagreb uspio generirati zavidnu količinu pozitivne energije i entuzijazma unutar isprepletene mreže sudionika (kreatora sadržaja), posjetitelja, stanovnika kvarta, vlasnika poslovnih prostora, gradskih institucija pa čak i sponzora koji su u manifestaciju uključeni kroz konkretne, dizajnerske projekte.
2. Numen/ForUse/Instalacije Tape, Net i Tube
- Nastanjive instalacije grupe Numen - Tape,Net i odnedavno Tube, transformiraju prostore u koje useljavaju, humaniziraju ih i mijenjaju doživljaj boravka u njima otvarajući posjetitelju / korisniku inače nemoguće vizure i mogućnosti kretanja. Numenove instalacije su dizajn namijenjen igri i ponovnom otkrivanju našeg vlastitog izgrađenog okruženja, koji se inspirira kontekstom i tako uvijek iznova gradi, preoblikuje i obnavlja - ističu selektori.
3. SDDS / Sandro Dujmenović i Marko Hrastove: Louvre Serif i Louvre Sans
Odabir projekta oblikovanja ekskluzivne tipografije muzeja Louvre selektori karakteriziraju kao višestruko je značajan za hrvatski dizajn. S jedne strane, to je činjenica da su hrvatski dizajneri autori jednog od ključnih elemenata vizualnog identiteta najslavnije svjetske muzejske institucije, a s druge strane, rad je je izrazito primjeren tipografski odgovor zadatku i kontekstu te kao takav snažno govori o važnosti pažljivog tretmana ove temeljne dizajnerske discipline, vrijednosti ulaganja u oblikovanje kućnog pisma te komunikacijskom uspjehu koji kvalitetna tipografija donosi u projekte dizajna identiteta branda.
Stalno ista imena, i u žiriju i među prijavljenima... Jadno... A Design District Zagreb je uspio generirati samo hrpu ljudi koji su po kvartu oko Martićeve glavinjali kao kokoši bez glave jer se organizator nije udostojio nigdje navesti jasno i pregledno na jednom mjestu kada je koje događanje i kome je namijenjeno, pa se uredno događalo da posjetitelji dolaze , a da zapravo nemaju što vidjeti u tom trenu, ili da ono što imaju vidjeti zapravo nije namijenjeno općoj populaciji, već stručnjacima iz branše.