Modnog dizajnera, kostimografa i dizajnera interijera Davora Klarića znamo nekoliko desetljeća kao sjajnog modnog dizajnera, potom kostimografa i dizajnera interijera, ali tek smo neki dan ušli u njegov stan-atelijer na zagrebačkom Dugom dolu! U njemu živi, sad već s trećim kućnim ljubimcem koji jedva smiruje pretjeranu radost i uzbuđenje zbog neočekivana posjeta.
Izbor u prave ruke
Klarić je u modnom svijetu poštovan kao član ULUPUH-a i njegove legendarne grupe Modagram u kojoj su djelovali i Branka Donassy, Dženisa Pecotić, Alan Hranitelj, Nada Došen, Vesna Muhić, Tonči Vladislavić i Veno Mach. Interijerima se počeo baviti krajem 90-ih. Uređivao je poslovne prostore, dio restorana Zagrebačke pivovare koji je uporno zjapio prazan (jer je, kaže Klarić, bio bez duše), i uglavnom privatne stanove. Uređenje dakako ovisi o budžetu namijenjenom za preuređenje...
Klarić voli starine u njihovu pravu stanju, ali to se stišava kad drugima uređuje prostor ugode
Uvijek je to pomoć ljudima da ostvare njihove želje tako da to dobro funkcionira kao interijerni dizajn. Manjim se preinakama, kaže Klarić, može puno postići. Dobar izbor namještaja i boja, tkanina i dekora, uz ostali kućanski accessoire, ne zahtijeva velike investicije kao kad se, na primjer, u stanu kuhinja seli na drugo mjesto ili kad se sasvim mijenja raspored prostorija.
Njegov osobni interijer pokazuje koliko osobna ljubav prema nečemu (kod njega su to starine) utječe na izgled svačijega stana!
Klarića smo u njegovu stanu-atelijeru posjetili u trenutku koji on zove zadnjim časom za novo bojenje poda i bijelih elemenata kojih je boja gotovo posve napustila! No pod je od jelovine i tjera ga na često bojenje bijelim bajcom i “struganje” radi šebi-šik efekta.
“Doživotni” ormar
Iako je sredina prostora prazna, Klarić misli da mu je stan prekrcan! U njemu je puno Klarićeva ručnog rada. Redizajn je temelj svega, pa se čini da tu nema ni jedne nove stvari. Pa i nema! Kauč je star, tapeciran bijelom tkaninom. Ne prepoznajemo ga kao stari jer su tapecirane i bočne strane. Otpiljen mu je starinski dio za naslanjanje i nadomješten trima spužvastim dijelovima na koja se ugodnije nasloniti.
Bijela je tkanina zaštićena dodatnom presvlakom od žutice koja se lako pere. Uz trosjed su dvije identične muške lutke, vrlo su dekorativne, ali služe i kao krojačke lutke. Nabavljene su da bi poslužile kod jedne demonstracije zaštitne odjeće na kongresu u Westinu, ali doprema je odjeće zakasnila pa je Klarić dobio na dar ta dva divna trofeja još zapakirana u najlon. Ne treba ni reći koliko se obradovao daru.
Na suprotnoj je strani ormar iz socijalističkih vremena, koji je preživio sve ranije Klarićeve selidbe i o kojem priča sa strahopoštovanjem zbog njegove multifunkcionalnosti kojoj, kaže, nikad neće naći zamjenu. Iza njegova se pomičnog stalažnog dijela, na primjer, nalazi garderoba!
Žutica štiti bjelinu
Klarić ga je razdvojio, u sredinu je ubacio konzolu za televiziju, a pod nju podvukao stol koji je također redizajniran. Bio je to crni secesijski stol. Ogulio mu je furnir, obojio ga u “šebi bijelo”, a gornje ploče promijenio ostavljajući prirodnu boju drva. Stol se dade razvući na dva i pol metra dužine, kaže Klarić, nakon čega razumijemo zašto tolike stolice uokolo. Za goste!
Starinski je kovčeg postao “stolić” koji se lako održava jer je višeslojno obojen pa nije toliko hrapav kao prije toga. Na njemu nam je Klarić poslužio kolačiće i traminac
Pod prozorom prekrivenim roletama ručne izrade tri su art deco fotelje tapecirane bijelom tkaninom i zaštićene dodatnom presvlakom koja se lako pere. Uz ormar stoji niz “režiserskih” platnenih stolaca iz Nizozemske. Uz starinsku konzolu na kojoj su svijeće i antikvarni predmeti, još su dvije Thonetove stolice – među rijetkim komadima koji nisu bijeli.
.
Klarić je izbacio klasična vrata koja su vezala kuhinju i radnu nišu s glavnom sobom i proširio prolaz. U njega je postavio visoki stalak sa sezonskim zelenilom
Lajtmotiv u tom atelijeru-stanu su kovčezi. Starinski, obojeni u bijelo. Sačuvanih kožnih dijelova. Godinama podstanar, Klarić je shvatio da mogu biti ukras, a kad se treba seliti, dobro dođu. No sada on i njegov mješanac Taj ne moraju više mijenjati adresu!