sajam tkanina i dekora

Ovogodišnji Proposte naglasak je stavio na održivot i kvalitetne tkanine

DONATELLA SIMONETTI
10.05.2024.
u 06:00

Trend koji je pak nemoguće zaobići, posebno među luksuznim tkaninama za dom, tihi je luksuz. Proteklu godinu puno se govorilo o tihom luksuzu, a on je, baš kao što mu ime govori, tiho ušao u gotovo svaku komponentnu naših života – od mode pa sve do uređenja interijera

Jezero Como, komadić raja udaljen 45 minuta vožnje od Milana i ove je godine bilo domaćin sajma Proposte. Preciznije, dvije vile na samoj obali jezera – Villa Antica i Villa Erba ugostile su 31. izdanje ovog svjetski poznatog sajma specijaliziranog za izlaganje najfinijeg namještaja, zavjesa, tkanina svih vrsta i namjena te zidnih obloga na kojem profesionalci u industriji namještaja i tekstila imaju priliku razmjenjivati ideje, inovacije, trendove te – trgovati. Sajam je u tri dana, koliko je trajao, posjetilo četiri posto više ljudi nego lani, a ono što valja istaknuti je da je čak 70 posto kupaca iz stranih zemalja, a tek 30 posto su Talijani. Organizatori su posebno zadovoljni posjećenošću iz Njemačke i Velike Britanije te iz Sjedinjenih Američkih Država i Francuske.

Foto: DONATELLA SIMONETTI

– Proposte će ostati u Villi Erba i 2025., pridržavajući se postojećeg ugovora o najmu. 32. izdanje održat će se 6., 7. i 8. svibnja – rekao je, među ostalim, predsjednik manifestacije Alessandro Tessuto te dodao:

– U međuvremenu, surađujemo s upravom izložbenog centra, općinom Cernobbio i Confindustria Como o projektu reguliranja sudjelovanja tvrtki izvan izložbe.

Foto: DONATELLA SIMONETTI

Zašto je to važno istaknuti? Zato što je broj sudionika na samom sajmu ograničen prostorom pa se svi oni koji žele izlagati na, a nisu uhvatili mjesto, snalaze na prilično neobične načine. Naime, samo mjestašce koje se nalazi uz ove dvije vile koje su domaćini sajma, na tri dana pretvara se u veliki showroom. Što to znači? To znači da kafići, slastičarnice, restorani, mesnice i drugi prostori na tri dana, koliko traje sajam, postaju izlagački prostori u kojima se samo i jedino može razgovarati o tkaninama. Kako bi i tim izlagačima omogućili mjesto na sajmu, organizatori intenzivno razmišljaju o većem izložbenom prostoru.

Hrvatska delegacija na sajmu, u organizaciji ICE – ITA, Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu, Ureda u Zagrebu imala je prilike obići cijeli sajam, razgovarati s brojnim izlagačima te dogovarati buduće suradnje.

Proposte je postao referentna točka za vodeće industrijske stručnjake iz cijelog svijeta, koji dolaze svake godine kako bi vidjeli proizvode izvrsnosti koje predstavljaju međunarodne tvrtke u kućnom tekstilu, zavjesama, zidnim oblogama i detaljima za dom.

Foto: DONATELLA SIMONETTI

Ove godine sajam je ugostio 79 izlagača, 48 međunarodnih i 31 talijanskog, koji predstavljaju vrhunsku razinu u svom segmentu i prikazuju svoje najinovativnije i najfascinantnije kolekcije.

Tvrdnja komunikacijske kampanje 2024. – "Tekstilom do ideja" – naglašava kako su kreativnost i tehnologija srž kolekcija koje predstavljaju izlagači sajma, što se odražava u asortimanu koji zadovoljava najviše standarde s jedinstvenim znanjem i iskustvom koje je teško oponašati, s obiljem mogućnosti za zadovoljenje potreba najzahtjevnijih kupaca.

Foto: DONATELLA SIMONETTI

Puno se govorilo i o trendovima u uređenju domu, a zaključak je da su prirodni materijali, iako skuplji, apsolutni imperativ. Također, naglasak je stavljen i na iznimnu kvalitetu koja, u konačnici, garantira i dugotrajnost finalnog proizvoda. Od ostalih trendova valja spomenuti da su uz neutralnu paletu boja, koja je, inače, najdominatnija kad govorimo o samom dizajnu namještaja, sve popularnije i intenzivnije boje koje se, u pravilu, nadovezuju na Pantone boju godine. Konkretno, ove godine riječ je o boji Peach Fuzz koja je nježna nijansa u spektru u kojem se spajaju nijane ružičaste i blijedo narančaste. Osim te boje sezone, prisutan je i povratak zelene dok su uzorci decentni i smireni – stvoreni kako bi odoljeli testu vremena. Kad govorimo o bojama i popularnosti, valja reći da boje koje dominiraju u modnoj industriji uvijek dijele popularnost i s detaljima koje ljudi biraju za dom. Ove godine eklatantan primjer tog slučaja je bordo boja koja dominira modnim svijetom, a onda je, logično, svoje mjesto našla i u interijerima. Odličan način da je unesete u dom upravo su tekstili – zavjese, posteljina, ukrasni jastuci...

1/18

– Prilika je ovo koja se ne propušta jer je riječ o mjestu na kojem možete, u svega nekoliko dana, vidjeti najbolje iz svijeta kad govorimo o samim materijalima, ali i o ponudi. Ovakav skup omogućuje stvaranje kontakata s ljudima iz cijelog svijeta, iz različitih industrija te, u konačnici, i dogovaranje budućih suradnji – rekao je Alessandro Tessuto.

Obilazeći sajam, primijetili smo trendove koji će dominirati ove godine, a mnogi od njih zadržat će se i u godinama koje dolaze. Uz spomenutu dominaciju prirodnih materijala treba dodati da je primjetno da velik broj izlagača u svom portfelju ima i puno tkanih tekstura i pletiva, koji su se istaknuli proteklih nekoliko godina. Udobno i vrlo efektno, pletivo je detalj koji će prostoru dati toplinu, a posebno će dolaziti do izražaja tijekom zimskih mjeseci.

Foto: DONATELLA SIMONETTI

Rekli smo već da su uzorci suptilni i nenametljivi, a ono što većina izlagača nudi – su pruge. Pruge u interijeru spoj su modernog i tradicionalnog, a ove će godine krasiti zidove – u obliku tapeta, a u prostor ih je moguće unijeti i uz pomoć detalja. Prugaste jastučnice ili tepisi u trenu će razigrati cijeli prostor i učiniti ga modernim. Ove je godine spoj tradicionalnog i modernog najveći trend u uređenju interijera, a pruge u prostoru najbolji su način da se spoje te dvije krajnosti.

Trend koji je pak nemoguće zaobići, posebno među luksuznim tkaninama za dom, tihi je luksuz. Proteklu godinu puno se govorilo o tihom luksuzu, a on je, baš kao što mu ime govori, tiho ušao u gotovo svaku komponentnu naših života – od mode pa sve do uređenja interijera. Prilikom primjene koncepta tihog luksuza naglasak je na minimalizmu i profinjenoj jednostavnosti, a jedna od glavnih karakteristika ovog koncepta jest naglasak na kvalitetnijim primjercima, koji će izdržati test vremena.

Na sajmu smo mogli vidjeti i primjere vrlo popularnog "tone on tone" koncepta koji se ogleda u korištenju različitih nijansi iste boje u jednom prostoru. Ovaj koncept stvara harmoniju u domu, a glavni je cilj postići dojam kao da boje nisu u kontrastu jedna s drugom, već jedna drugu nadopunjuju, stvarajući tako profinjen i skladan izgled.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije